تفکیک نخاله‌های ساختمانی کاهش هزینه‌های شهر را به همراه دارد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: میزان نخاله ساختمانی شهر اصفهان هفت هزار تن است که اگر این نخاله‌ها تفکیک و استفاده شود، کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت، همچنین در حوزه محیط زیست این اقدام به نفع شهر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر کشاورزراد امروز _یکشنبه بیست‌ودوم مردادماه_ با حضور در نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تصویب دو پروژه پژوهشی اظهار کرد: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه‌های پژوهشی، مقرر شده است اقدامات عملیاتی انجام شود و گروه پژوهشی پس از انجام تحقیقات، تا مرحله تولید کار را ادامه دهند.

وی افزود: میزان نخاله ساختمانی شهر اصفهان هفت هزار تن است، اگر این نخاله‌ها تفکیک و استفاده شود، کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت، همچنین در حوزه محیط زیست این اقدام به نفع شهر خواهد بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از نکات تأکیدی ما استفاده از مصالح بازیافتی آسفالت است که تاکنون انجام نشده است، از این‌رو در پروژه پژوهشی تاکید بر انجام شده است.

وی تصریح کرد: تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، هماهنگی لازم را با نوع مصالح اصفهان ندارد، بنابراین تاکید شده است که تحقیقات با توجه به نوع مصالح انجام شود.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان افزود: در فصول گرم سال که مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، تولید سیمان با توجه به کاهش زمان فعالیت کارخانه‌ها کم می‌شود، این امر موجب شده است تا پروژه‌های ما به تأخیر بیفتد، اگر بتوانیم از بازیافت مصالح بهره‌مند شویم، علاوه بر رفع این مشکل، به طبیعت کمتر آسیب زده شود.

مصطفی نباتی‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌های پژوهشی در حوزه مدیریت شهر اظهار کرد: شبکه‌ای از مسائل در رویداد اخیر دانشگاه صنعتی عرضه شد، در این راستا از دل جلسات برگزار شده در این رویداد، ایده‌ها و راه‌حل‌هایی مطرح شد. مدیریت شهر اگر مسئله، پیشنهاد و نیاز پژوهشی را برای انجام مدنظر دارد، در هفته‌های پژوهشی آن را اعلام کند.

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مصوبه امروز شورا برای انجام پروژه‌های پژوهشی، نشان از نگاه مثبت شورا به این مهم دارد، در این راستا در خواست می‌شود در مقاطع دو ماهه به صورت مستند گزارشی از روند انجام این پروژه‌های پژوهشی تا حصول نتیجه ارائه شود، تا شاهد دستاوردهای عملیاتی باشیم، راه برای انجام دیگر پروژه‌ها نیز هموار می‌شود.

کد خبر 679491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.