TBM شمال شرقی خط ۲ متروی اصفهان در ایستگاه ابن‌سینا دمونتاژ می‌شود

مدیر اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا پایان امسال دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شمال شرقی از سمت ایستگاه طوقچی به ایستگاه ابن‌سینا برسد و دمونتاژ و خارج‌سازی آن انجام شود، گفت: در حال حاضر این ایستگاه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدجلیل نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث ایستگاه ابن‌سینا به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های خط دو متروی اصفهان، از سال گذشته آغاز شد که حدود شش ماه جابه‌جایی تأسیسات آن زمان برد، اما در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث ایستگاه ابن‌سینا در حال انجام است، افزود: امیدواریم با حمایت‌های مالی و همکاری نهادها، این پروژه را در زمان مقرر تکمیل کنیم.

مدیر اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا اصفهان با اشاره به ویژگی‌های این ایستگاه خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری ایستگاه ابن‌سینا در محدوده بافت تاریخی نصف‌جهان شرایط حفاری متفاوتی داریم و به‌دلیل برنامه‌ریزی برای دمونتاژ و خارج‌سازی سه دستگاه حفار مکانیزه (TBM)، این ایستگاه شرایط خاصی دارد و طراحی آن نیز به همین شیوه بوده است.

وی با بیان اینکه سه روش حفاری در ایستگاه ابن‌سینا مورد استفاده قرار گرفته است، اضافه کرد: دو مرحله یا روش از حفاری انجام شده و یک مرحله دیگر باقی مانده است.

نوربخش با اشاره به مشخصات ایستگاه ابن‌سینا اضافه کرد: طول ۱۰۰ متری، عرض ۲۱ تا ۲۳ متری، احداث در عمق ۲۰ متری زمین، استفاده از ۴۰۰ تن آرماتور، استفاده از ۱۲۰ شمع بتنی و هزینه ۶۵۰ میلیارد ریالی تاکنون، از جمله مشخصات این ایستگاه است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا پایان امسال دستگاه حفار مکانیزه شمال شرقی از سمت ایستگاه طوقچی به ایستگاه ابن‌سینا برسد و دمونتاژ و خارج‌سازی آن انجام شود، اضافه کرد: در زمینه احداث قطار شهری، ایمنی سرلوحه کار است و شعار «اول ایمنی، بعد کار» اجرا می‌شود، بنابراین در هر ایستگاه، پیمانکار و حوزه نظارت سازمان قطار شهری یک نیروی HSE دارد.

مدیر اجرایی ایستگاه متروی ابن‌سینا اصفهان تاکید کرد: حدود ۱۰۰ نفر در این ایستگاه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال فعالیت هستند.

کد خبر 679490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.