خودروی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت هیوندای سانتافه جدید خود را با ظرفیت هفت نفر رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودروی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ که به تازگی معرفی شده است، نسبت به خودروی نسل قبل خود بهبودهایی را تجربه کرده است. طول این خودرو ۴۸۳۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۹۰۰ میلی‌متر است، فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۱۵ میلی‌متر است که نسبت به مدل قبلی ۵۰ میلی‌متر بیشتر شده است که به ایجاد فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب کمک می‌کند.

فضای داخلی خودروی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ به دلیل فاصله بیشتر بین دو محور و فضای بیرونی بزرگ‌تر بهبود یافته است. شرکت سازنده ادعا می‌کند که ردیف دوم و سوم خودرو هر دو فضای پای بیشتری نسبت به مدل قبلی دارند. علاوه بر این، ۶۹ میلی‌متر فضای سر بیشتری نیز برای سرنشینان عقب فراهم شده است. خودروی یادشده در کره جنوبی و آمریکا با دو موتور عرضه خواهد شد. مدل پایه یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی چهار سیلندر با قدرت ۲۰۷ کیلووات و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

خودروی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته همراه شده است و مصرف سوخت ادعا شده نیز ۹.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین، مدل هیبریدی این محصول نیز در دسترس خواهد بود که با یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی با یک موتور الکتریکی و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک همراه است. حداکثر خروجی موتور ۱۳۲ کیلووات و ۲۶۵ نیوتن متر است. مصرف سوخت ادعا شده آن نیز ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

از جمله ویژگی‌های ایمنی خودروی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر توجه راننده، هشدار عبور ترافیک عقب، دوربین دید فراگیر و کمک به خروج ایمن اشاره کرد. همچنین، خودروی یادشده به دستیار پارک هوشمند از راه دور، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم UV-C برای ضدعفونی کردن گوشی‌های هوشمند مجهز شده است.

کد خبر 679461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.