افزایش پوشش گیاهی در راستای کاهش دمای شهر / بررسی پروژه بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با اشاره به پروژه‌های در حال برنامه‌ریزی شهرداری از جمله پروژه بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه گفت: افزایش پوشش گیاهی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش دمای شهر اهواز است و برای این کار نیازمند شبکه آب خام هستیم.

مهدی آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات و یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در اهواز است، در کنار بودجه شهرداری یک بودجه پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری مصوب شده که تحقق آن بر عهده سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری است.

وی افزود: تلاش برای تحقق این بودجه ادامه دارد، در همین راستا هفته گذشته جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و با دستور کار انتخاب مشارکت‌کننده برای پروژه‌های مسکونی، تجاری و زیپ‌لاین روی رودخانه کارون، بازار محلی کوی طلاب، مجموعه نجوم و بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار تشکیل شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: دادگاه رسیدگی و تجدید نظر پروژه قطار شهری نیز برگزار شد و امیدواریم با یک اتفاق مثبت به‌زودی شاهد آغاز به کار مجدد این پروژه در اهواز باشیم، علاوه بر آن به‌طور جدی پیگیری پروژه باززنده‌سازی کارون هستیم.

آذربایجانی تاکید کرد: از دیگر پروژه‌هایی که برای سال جاری با جدیدت به دنبال عملیاتی شدن آن‌ها هستیم، می‌توان به کارخانه نوین بازیافت پسماند، خط بی‌آرتی اتوبوس، تعریض کردن خیابان نهج‌البلاغه و ایجاد ۱۳۰ پارک محله‌ای در محلات مختلف شهر اهواز هستیم.

وی اضافه کرد: افزایش پوشش گیاهی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش دمای شهر اهواز است که برای این کار نیازمند شبکه آب خام هستیم، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری به صورت شبانه‌روزی در حال تکمیل شبکه آب خام اهواز برای آبیاری فضای سبز است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز گفت: لازم است این اقدامات به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن عملی شود؛ بنابراین نیازمند مشارکت شهروندان به ویژه در حوزه پرداخت عوارض هستیم.

کد خبر 679455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.