خسارات صنایع ناشی از قطعی برق در سطح ملی بازگو شود

استاندار اصفهان گفت: باید بررسی خسارات و عدم و نفع‌هایی که ناشی از قطعی برق صنایع وجود دارد با استدلال‌های قوی در سطح ملی عنوان و دنبال شود و این مهم را نیز در سطح کشور دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان درخصوص خسارات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی به دلیل افزایش زمان قطعی برق، اظهار کرد: عواملی طی سال‌های گذشته دست به دست هم داد تا در شرایط ناپایداری در حوزه تأمین انرژی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: فرهنگ مصرف، بی‌توجهی به استانداردهای ساخت‌و ساز، توسعه‌هایی که متناسب با ظرفیت‌های پایه‌ای در بخش انرژی شکل نگرفت، کم کاری‌هایی که در برخی برهه‌ها به کشور تحمیل شد و متناظر با پیشرفت کشور تأمین انرژی و تولید برق در دستور کار قرار نگرفت و تأکید دولت بر عدم ساخت و توسعه نیروگاه بود باعث شد تا تأمین انرژی در کشور در شرایط ناپایداری باشد.

استاندار اصفهان گفت: در دولت سیزدهم ساخت نیروگاه با نگاه ویژه به تولید انرژی پاک و خورشیدی مجدداً در دستور کار قرار گرفت اما تا زمان بهره‌برداری کامل از طرح‌های پیش‌بینی شده باید با مدیریت صحیح مشکلات را به حداقل رسانده و ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی شدت گرما در چند تابستان اخیر به نحوی بود که قطعی برق نارضایتی‌های جدی را در بخش خانگی به وجود می‌آورد و حتی در کشورهایی که به ظاهر مصرف انرژی را مدیریت می‌کنند آمار و عددهای سنگینی بابت مشکلات ناشی از گرما گزارش شده است.

مرتضوی ادامه داد: اکنون این مشکلات برای صنایع افزون شده و نارضایتی‌هایی را به دنبال دارد البته می‌پذیریم که باید مدیریت بهتری در حوزه توزیع انرژی در بخش‌های مختلف کشور صورت می‌گرفت.

وی عنوان کرد: برای کاهش مشکلات مجدانه پیگیر هستیم تا طرح‌هایی که در حوزه تأمین انرژی در دستور کار است با سرعت بیشتری و در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

استاندار اصفهان افزود: در همین راستا در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از چند نیروگاه خورشیدی در استان خواهیم بود که بسیار امیدبخش است.

وی با تأکید بر تغییر نگاه حکمرانان در تأمین انرژی، اظهار کرد: باید بررسی خسارات و عدم و نفع‌هایی که ناشی از قطعی برق صنایع وجود دارد با استدلال‌های قوی در سطح ملی عنوان و دنبال شود، این مهم را نیز در سطح کشور دنبال خواهیم کرد.

مرتضوی با تأکید بر عدم قطعی برق خارج از زمان اعلام شده، متذکر شد: در این راستا تشکیل کمیته انرژی ذیل مجموعه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضروری است و باید مصوبات این کمیته در دستور کار و مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی در خصوص تخصیص سوخت به صنعت و معدن از طریق سامانه سدف که در جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، عنوان کرد: برای رفع مشکلات به وجود آمده در این حوزه دوره تخصیص سهمیه سه ماهه و امکان ذخیره سازی ۲۵ درصد پیش‌بینی شود.

به گزارش ایمنا، این نشست به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دادستان اصفهان و سایر اعضا با بررسی مشکلات و خسارات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی استان به دلیل افزایش زمان قطعی برق، بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در تأمین نفت، گاز و مسائل مرتبط با سامانه سدف برگزار شد.

کد خبر 679415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.