برگزاری مانور منطقه‌ای زلزله ۶.۸ ریشتری با حضور وزیر کشور در ساوه

مانور مقابله با زلزله ۶.۸ ریشتری و تخریب بند خاکی امروز با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه امروز _شنبه، بیست‌ویکم مردادماه_ در آغاز مانور مقابله با زلزله ۶.۸ ریشتری و تخریب بند خاکی که با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه ۲۵۰ گروه امدادی متشکل از ۱۱۰۰ نفر از نیروهای ۳۵ دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران استان با تمرکز سه شهرستان تفرش، ساوه و زرندیه در این مانور حضور دارند، اظهار کرد: این مانور در راستای ارتقای سطح هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها در مواقع بحرانی از جمله هنگام وقوع زلزله احتمالی در هر یک از شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی افزود: موضوع‌های بحرانی به ویژه از جنس حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نیست و خبر نمی‌کند، بنابراین باید همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با آن داشته باشیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تجهیزاتی که برای مواقع خاص و زمان‌های بحران کنار گذاشتیم باید آزمایش شوند، اضافه کرد: برخی تجهیزات که روزهای گذشته برای مانور آماده شد، به علت استفاده نشدن در مدت زمان طولانی، فرسوده شده بود و نواقصی داشت که برطرف شد.

وی ادامه داد: برخی تجهیزات جدید خریداری و جایگزین تجهیزات فرسوده شد که در این مانور مورد آزمایش و عملیات قرار گرفت و همزمان با اجرای مانور ۱۷ گروه ارزیاب از دستگاه‌های مختلف از سطح استان فراخوانده شده‌اند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند که به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای عملیاتی، آن‌ها را ارزیابی می‌کنند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه همزمان با این مانور بسیاری از مراکز درمانی استان در حالت آماده‌باش هستند و مانور خاص خود را اجرا می‌کنند، گفت: پزشکان و نیروهای خدمات و درمانی و اورژانس و هلال احمر و تیم‌های امدادی مرتبط نیز در محل مانور مستقر و مشغول عملیات هستند.

وی اظهار کرد: به علت واقع شدن ساوه بر روی منطقه گسل زلزله و شرایط خاص این شهرستان، بحران زلزله برای برگزاری مانور در آن انتخاب شد.

امید محترمی نیز در این برنامه اظهار کرد: در سناریوی این مانور، پس از وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری ۷۰ منزل مسکونی در یکی از روستاهای فرضی با ۱۲۰ خانوار سکنه تخریب، ۲۵ نفر مصدوم و هفت نفر به علت تخریب آوار و یک نفر نیز به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: سناریوی این مانور به گونه‌ای طراحی شده که ۳۵ دستگاه حاضر بتوانند از لحظات اولیه وقوع زلزله وظایف خود را نسبت به امدادرسانی در بخش‌های مختلف آواربرداری، نجات مصدومان و رهاسازی جنازه‌ها از زیر آوار، نجات غریق از داخل آب، برپایی بیمارستان صحرایی، انتقال مصدومان و جنازه‌ها، تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای زلزله زدگان، تأمین ارتباطات مخابراتی و ساخت جاده انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار کرد: اسکان افراد آسیب‌دیده، تأمین مایحتاج خوراکی و آشامیدنی، تخلیه و آواربرداری، امداد هوایی، خدمات پیش‌بیمارستانی از دیگر مواردی بود که دستگاه‌های اجرایی آن را اجرا کردند.

کد خبر 679404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.