از کجا بفهمیم حق تقدم در شرایط مختلف با چه کسی است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان یکی از عوامل افزایش ایمنی تردد در شبکه معابر و راه‌های کشور را رعایت حق تقدم عبور اعلام کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از عوامل افزایش ایمنی تردد در شبکه معابر و راه‌های کشور، رعایت حق تقدم عبور است و رعایت نکردن این موضوع منجر به کاهش ضریب ایمنی و افزایش سوانح ترافیکی می‌شود.

وی افزود: رعایت حق تقدم در واقع به معنای رعایت حقوق ترافیک سایر کاربران شبکه معابر و تجاوز نکردن به مسیر قانونی آنها است. با رعایت کردن حق تقدم عبور، شرایط موجود سنجیده می‌شود و چنانچه حق عبور با دیگران (وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری یا عابران پیاده) است، به حقوق آنها احترام گذاشته و اجازه داده می‌شود از مسیر مورد نظر عبور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه رعایت حق تقدم از سوی رانندگان، می‌تواند از بسیاری مشاجره‌های رایج در رانندگی و تصادفات جزئی یا خطرناک جلوگیری کند، تصریح کرد: رعایت حق تقدم عبور برای تمام کاربران ترافیک اجباری است و تمام افراد ملزم به رعایت آن هستند.

وی ادامه داد: در گذرگاه عابر پیاده که بدون چراغ راهنمایی است، رانندگان موظف به توقف کامل هستند و پس از توقف می‌توانند با رعایت حق تقدم از گذرگاه عبور کنند؛ همچنین هنگام ورود به میدان، حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای بوده که در میدان در حال حرکت است. در سه‌راه‌ها نیز حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای است که به صورت مستقیم و در سمت و مسیر مجاز در حال حرکت است، حتی اگر عرض آن خیابان از عرض راه تلاقی کننده کمتر باشد.

کد خبر 679385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.