چرا آمستردام به دنبال ۷۵ ساله‌ها است؟

شهرداری آمستردام اعلام کرد که به دنبال افرادی است که ۷۵ سال دارند یا در اکتبر ۲۰۲۴ به ۷۵ سالگی می‌رسند؛ این شهر قصد دارد در ماه‌های آینده جشنی را به مناسبت هفتصدوپنجاهمین سالگرد پایتختی هلند آغاز کند و به علت قرابت این دو، ۷۵ ساله‌ها را در مرکز توجه قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری آمستردام برای برگزاری جشن هفتصدوپنجاهمین سالگرد تولد این شهر به دنبال ۷۵ ساله‌ها است چرا که از نظر عددی شبیه به تاریخ سالگرد است.

دولت شهر اعلام کرده است که قصد دارد با سالمندان داوطلب مصاحبه کند تا داستان‌های فردی آنها را در قالب مستند تهیه کند و بینشی جدید در مورد آمستردام برای مردم فراهم بیاورند.

آمستردام یکی از معدود شهرهای خوش‌شانسی است که نه‌تنها سال به اصطلاح تولد خود بلکه تاریخ دقیق آن را نیز می داند. این اتفاق در ۲۷ اکتبر ۱۲۷۵ رخ داد، یعنی زمانی که فردی به نام فلوریس پنجم به آمستردام امتیازاتی را اعطا کرد.

چرا آمستردام به دنبال ۷۵ ساله‌ها است؟

در مورد افرادی که سال آینده ۷۵ ساله می‌شوند، تنها شرط این است که در حال حاضر در آمستردام اقامت داشته باشند، اما مهم نیست که تا چه مدت در این شهر سکونت داشته‌اند؛ آنها می توانند تازه‌واردانی از گوشه و کنار جهان باشند یا افرادی که اجدادشان همیشه در آنجا زندگی می کردند.

هیچ محدودیتی در نوع داستان هایی که شرکت‌کنندگان می خواهند به اشتراک بگذارند و بگویند وجود ندارد. تا زمانی که آنها داستان‌هایی برای بازگویی در مورد شهر داشته باشند، می‌توانند آن‌ها را به مردم به اشتراک بگذارند.

کد خبر 679381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.