نزدیکی همدان به مناطق کردنشین نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری است

شهردار همدان گفت: نزدیکی همدان به مناطق و مرزهای کردنشین نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری است و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تبادلات مالی را فراهم می‌کند، بنابراین باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حسینی امروز _ شنبه بیست‌ویکم مردادماه_ در جلسه رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقیلم کردستان عراق، شهردار و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و مدیران شهری و رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان، اظهار کرد: زمینه‌های سرمایه گذاری و ارتقای تعاملات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این دیدارها و جلسات مقدمه‌ای برای افزایش مراودات دو طرف باشد و همدان در زمینه حوزه‌های مختلف قابلیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: نزدیکی همدان به مناطق و مرزهای کردنشین نقطه شروع خوبی برای سرمایه‌گذاری است نزدیکی مذکور زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تبادلات مالی را به صرفه می‌کند، بنابراین باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره گرفت.

حسینی ادامه داد: نزدیکی همدان با هفت استان و فاصله زمانی کمتر از سه ساعت و مرکزیت غرب کشور زمینه خوبی را برای مباحث تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی، فضای سبز، گردشگری، معماری و شهرسازی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: از خواهرخواندگی میان همدان و سلیمانیه استقبال و تیم کاملی از اقلیم کردستان عراق به همدان دعوت می‌کنیم تا به این شهر سفر کنند و با بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و مدیریت شهری بیشتر آشنا شوند.

همدان در زمینه معماری و شهرسازی افراد صاحب نامی دارد

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه زمینه‌های ارتباطی میان همدان و اقلیم کردستان عراق را مستعد ارزیابی کرد و ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های دو طرف به نفع یکدیگر بهره‌مند شویم و این موضوع باید مدنظر هیئت تجاری اقلیم کردستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همدان در زمینه معماری و شهرسازی دارای افراد مستعد و صاحب نامی است، گفت: همدان در زمینه نیروهای فنی و مهندسی، حوزه گردشگری، صنعت ساختمان و زمینه‌های دانش بنیان دارای یک موقعیت ویژه‌ای است؛ بنابراین باید تمام ظرفیت‌ها و جذابیت‌های سرمایه گذاری همدان در قالب یک بسته معرفی شود و امیدوارم این جلسه منشأ تقویت ارتباطات و تعاملات اقتصادی، گردشگری و فرهنگی میان دو طرف باشد.

کد خبر 679354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.