سیتی‌اسکن روان با علم گرافولوژی ممکن می‌شود

یک گرافولوژیست گفت: ناهمگونی‌های شخصیتی در جامعه معمول است زیرا هر کدام از این فعالیت‌ها در جای خود خوب و لازم است. در واقع گرافولوژی سیتی‌اسکن روان است که ویژگی‌های یک فرد را نشان می‌دهد تا روانشناسان از آن استفاده کنند، اما این علم وارد حوزه روانشناسی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نوشتن فعالیتی است که فرد باید سال‌های طولانی تلاش کند تا آن را بیاموزد و با تمرین فراوان نگارش خود را بهبود بخشد. تجربه نشان می‌دهد که انسان به‌طور کامل میان اعمالش قرار گرفته است؛ چراکه حرکات و اشارات افراد تنها از خواست و نیت اکنون آنها اطاعت ندارد، بلکه از همبستگی نیروهای درونی که زمینه و عصاره وجود را می‌سازد، فرمان می‌پذیرد.

محمود محجوب، گرافولوژیست در رابطه با علم خط‌شناسی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: خط شناسی را می‌توان آموزش داد البته این یادگیری آن به مهارت و دقت بستگی دارد. آشنایی با فرهنگ‌ها کمک بسیاری به خط شناسان می‌کند تا بتوانند، ویژگی‌های انسانی را از روی خط به‌درستی تشخیص دهند. بر اساس فرهنگ هر کشور دست‌خط تغییراتی در ظاهر پیدا می‌کند، اما اصول خطاطی در تمام زمان‌ها یکسان است. می‌توان با اشاره به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق ایرانی، نسخ و ثلث عربی تفاوت‌های ظاهری خط را شناخت. با توجه به اینکه حروف فارسی و عربی تقریباً مشابه است. فشار، سرعت، زاویه‌ها، منحنی‌ها، حالت‌های امضا، گستردگی، پیچیدگی و درهم تنیدگی در خطوط مختلف، یکسان است.

وی می‌افزاید: دست‌خط یک فرد می‌تواند حقایقی از قبیل ۵ هزار ویژگی متفاوت را آشکار کند. بر اساس دست‌خط‌های بررسی شده گزارش کاملی در رابطه با ویژگی‌های مختلف تهیه شده است که هرکدام از تحلیل‌ها ویژگی‌های خاصی را نشان می‌دهد. با مشاهدات می‌توان درون‌گرایی، برون‌گرایی، شجاعت، ترس و وضعیت‌های دیگر شخصیت‌های یک فرد را تشخیص داد، سپس توضیحاتی تخصصی در مورد شخصیت آن فرد ارائه کرد.

این گرافولوژیست ادامه می‌دهد: بخشی از سلامت جسمی و روانی افراد از روی دستخط آنان قابل تشخیص است. بیماری‌هایی که مربوط به روان شخص باشد و اثرات آن روی دست‌خط وی مشهود باشد، در حوزه علم گرافولوژی قابل بررسی است. بیماری‌های جسمی نیز تا زمانی که روی دست‌خط اثر نگذارد از این طریق قابل تشخیص نیست. پرخاشگری، افسردگی، تغییر سطح انرژی بدن، حس مالکیت بالا، اعتماد به نفس و دمدمی مزاجی، افعالی است که روی دستخط مشهود است.

وی با توجه به تفاوت‌های فرهنگی هر جامعه اظهار می‌کند: ناهمگونی‌های شخصیتی در جامعه معمول است زیرا هر کدام از این فعالیت‌ها در جای خود خوب و لازم است. در واقع گرافولوژی سیتی‌اسکن روان است که ویژگی‌های یک فرد را نشان می‌دهد تا روانشناسان از آن استفاده کنند، اما این علم وارد حوزه روانشناسان نمی‌شود.

محجوب خاطرنشان می‌کند: استخدام کارمندان برای یک مجموعه نیاز به تست شخصیت دارد؛ شناسایی دستخط هر شخص و تحلیل تخصصی آن می‌تواند به کارفرما این امکان را دهد تا بخشی از شخصیت فرد استخدامی دریابد؛ این نوع تست شخصیت را احضار شغل سازمانی یاد می‌کنند. شناسایی و تحلیل دست‌خط می‌تواند به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و ازدواج مناسب افراد کمک شایانی کند. تحلیل دست‌خط دانش‌آموزان نشان می‌دهد که در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهند موفق تر خواهند بود. در یک سازمان بررسی می‌شود که شخص با قرار گرفتن در کدام پست می‌تواند از عهده فعالیت برآید. در ازدواج نیز تحلیل صحیح دست‌خط طرفین به شناخت بیشتر منجر می‌شود.

وی می‌گوید: در برخی موارد استخدامی شرکت‌ها تست شخصیت از داوطلبان اخذ می‌کنند که اگر داوطلب صادقانه پاسخ نداده باشد، مشخص خواهد شد. روانشناسان معتقدند که تست‌ها قطعیت ندارد، اما تحلیل دست‌خط اینگونه نیست زیرا در ذهن شخص نهادینه شده و احتمال تغییر در آن کم است. زمانی که شخصی بخواهد دستخط خود را تغییر دهد با گفتن دیکته پر سرعت می‌توان شناخت مناسبی از وی پیدا کرد و با استفاده از دستخط قبل و بعد آن نیز می‌توان شخصیت اصلی را بررسی کرد. مهارت گرافولوژیست نیز اهمیت دارد و اگر مهارت شخص بالا باشد، می‌تواند به‌صورت دقیق شخصیت فرد را شناسایی کند.

این گرافولوژیست درباره دستخط پزشکان می‌افزاید: پزشکان مطالب خود به‌طور خلاصه می‌نویسند و نسخه را به فرد عمومی می‌دهند، سپس آن شخص نسخه را به دست داروخانه می‌رساند. نوشتن نسخه برای یک مقام رسمی نیست که بخواهد خوش‌خط و تمیز مطالب را بنویسد. زمانی‌که نسخه به داروخانه ارسال می‌شود، پزشک داروخانه متوجه منظور پزشک معالج می‌شود. پزشکان نیازی به انشانویسی ندارند، گاهی این اختصار نویسی باعث می‌شود که افراد فکر کنند پزشکان دستخط بدی دارند.

وی با بیان اینکه نداشتن تمرکز هنگام نوشتن دستخط افراد را تغییر می‌دهد، اظهار می‌کند: دستخط یک پارامتر است و می‌توان از طریق آن شخصیت فرد را شناخت. بعضی از افراد وقتی با سرعت می‌نویسند، قسمت‌هایی از دستخط خود را حذف می‌کنند، به خیال این‌که شخصیت آنها تغییر می‌کند اما اینگونه نیست. افرادی که در نوشتن سریع هستند می‌توانند قیدوبندها را کنار بگذارند، اما شخصی که نمی‌تواند با سرعت بنویسد، توان کنار گذاشتن قیدوبندها را ندارد.

محجوب تصریح می‌کند: با گذشت زمان در شخصیت افراد تغییر ایجاد می‌شود که این اتفاق در دستخط آن شخص اثرگذار است و تأثیرات آن مشهود است. زمانی‌که شخصی دیدگاهش به زندگی و رفتارش تغییر می‌کند با نگاه به دستخط‌های گذشته و کنونی وی، اختلاف به‌طور کامل مشهود است.

کد خبر 679287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.