توسعه دوچرخه‌های اشتراکی در سان‌فرانسیسکو برای ترویج گردشگری

افزایش ایستگاه‌های دوچرخه به کاهش ازدحام در اطراف فضاهای سبز در سان‌فرانسیسکوی آمریکا کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که تشویق شهروندان و گردشگران را به دوچرخه‌سواری برای بازدید از آن‌ها در پی خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همواره رویدادها و جشنواره‌های مختلفی در فضاهای سبز سانفرانسیسکو برگزار می‌شود که همین امر ازدحام جمعیت را در آن‌ها به دنبال داشته و ترافیک شدید خودرویی را برای معابر اطراف پارک رقم زده است. پیش از این ایستگاه‌های متعددی برای اشتراک دوچرخه در مناطق مختلف نصب شده که تأثیر مثبت آن بر کاهش ازدحام جمعیت بسیار مشهود بوده است.

به همین دلیل، مدیران در نظر دارند از طریق افزایش این ایستگاه‌ها زمینه را برای تردد بیشتر شهروندان به پارک‌ها فراهم بیاورند که این امر به سهم خود نه‌تنها در کاهش ازدحام ترافیکی در معابر اطراف پارک‌ها بسیار اثربخش خواهد بود، بلکه نقش مهمی نیز در تحقق اهداف پایدار سان‌فرانسیسکو ایفا خواهد کرد.

در این راستا، تعداد ایستگاه‌های اطراف پارک برای دوچرخه‌های اشتراکی از هشت مورد به ۱۲ ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد که مدیران از تکمیل این پروژه تا چند هفته آینده خبر داده‌اند.

توسعه دوچرخه‌های اشتراکی در سان‌فرانسیسکو برای ترویج گردشگری

ایستگاه‌های جدید از شرق موزه هنرهای معاصر تا غربی‌ترین بخش نزدیک به پارک گلدن‌گیت نصب خواهد شد و امکان تردد شهروندان و گردشگران را از معابر دور به داخل پارک برای بازدیدهای روزانه یا شرکت در جشنواره‌ها و رویدادها فراهم خواهد آورد. این ایستگاه‌ها علاوه بر مزایای نام‌برده، دسترسی مردم را به سایر جاذبه‌های سان‌فرانسیسکو نظیر موزه هنرهای معاصر، فرهنگستان علوم کالیفرنیا و باغ‌های پارک گلدن گیت از طریق دوچرخه‌سواری افزایش خواهد داد و از این طریق به تشویق گردشگران برای اتخاذ تردد سبز به منظور بازدید از این مکان‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

مدیران سان‌فرانسیسکو امیدوار هستند که توسعه طرح دوچرخه‌های اشتراکی به واسطه افزایش گزینه‌های سفر برای شهروندان و گردشگران نقش مهمی در گرد هم آمدن هرچه بیشتر آن‌ها در پارک ایفا کند که این امر به سهم خود در بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهر و افزایش گرایش مسافران به بازدید از جاذبه‌های شهر بسیار اثربخش خواهد بود.

کد خبر 679262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.