ساماندهی محله دروازه ری در دستور کار شهرداری قرار دارد

مدیر منطقه یک شهرداری قم از برنامه این شهرداری، برای احداث یک سرای محله در منطقه دروازه ری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محله دروازه ری یکی از محلات قدیمی شهر قم است که در گذشته دروازه عبور و مرور شهر از سمت ری به قم بوده است. این محله که ۱۲۸ شهید را در هشت سال جنگ تحمیلی به کشور تقدیم کرده است، امروز دچار فرسودگی‌های کالبدی و کارکردی شده و پروژه ساماندهی آن در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

یکی از ریز پروژه‌های این برنامه ایجاد سرای محله دروازه ری است که با هدف تقویت ساختارهای اجتماعی و رفع کمبود سرانه‌های فرهنگی از سوی منطقه یک شهرداری قم، پیگیری می‌شود.

مجید محمدرضاخانی، مدیر منطقه یک شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مساحت ۱۳۰ مترمربعی این پروژه خاطرنشان کرد: این سرای محله در پنج طبقه زیرزمین، همکف، اول، دوم و سوم ایجاد خواهد شد که زیرزمین به سرویس بهداشتی و خدمات عمومی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طبقه همکف این ساختمان واحد اداری برای حضور گروه‌های تسهیل‌گر و نهادهای حاکمیتی خواهد بود تا اقدامات توسعه محله‌ای را پیگیری کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به اینکه طبقه اول این ساختمان به کلاس‌های آموزشی و کارگاهی اختصاص پیدا می‌کند، اضافه کرد: طبقه دوم به امور نمایشگاهی و طبقه سوم به کتابخانه و کارگاه فنی و کارآفرینی تبدیل خواهد شد.

کد خبر 679217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.