احداث بزرگراه برکت کرمانشاه در مراحل نهایی

استاندار کرمانشاه با سفر به نقطه صفر مرزی خسروی از همه طرح‌های مهم و در حال احداث برای اربعین حسینی از جمله بزرگراه برکت بازدید و دستورات لازم برای تکمیل آن‌ها طی روزهای آینده را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی در جریان سفر خود به شهرستان قصرشیرین و نقطه صفر مرزی ابتدا از طرح‌های بهداشتی بخش ماهی‌دشت و اسلام‌آباد غرب تا قصرشیرین و مرز خسروی بازدید کرد.

در بخشی از این بازدیدها که سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور نیز حضور داشت، استاندار کرمانشاه دستور جانمایی و آماده‌سازی بیمارستان صحرایی سپاه در سه‌راهی نصرآباد را صادر و سپس از قرارگاه اربعین حسینی وزارت دفاع و بزرگراه برکت بازدید کرد.

عملیات بزرگراه برکت به طول ۳.۴ کیلومتر در مراحل پایانی است و با احداث آن مسیر کامیون‌های ترانزیتی حمل بار تا نقطه صفر مرزی از مسیر تردد زوار جدا می‌شود و تجارت استان در ایام اربعین نیز فعال خواهد بود.

این محور چهار خطه است و اربعین امسال زیر بار ترافیک می‌رود. اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۸۱ میلیارد تومان است.

احداث بزرگراه برکت کرمانشاه در مراحل نهایی

قرارگاه هفت هکتاری وزارت دفاع که قرار است امسال میزبان زائران اربعین حسینی باشد، شامل چهار دستگاه سوله اسکان و پذیرایی، درمانگاه، آشپزخانه بزرگ، امکانات بهداشتی، پد بالگرد و پارکینگ است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به سراغ طرح‌های بازسازی و توسعه مسجد جامع خسروی و تعدادی از پروژه‌های زیرساختی اربعین حسینی در مسیر و مرز بین‌المللی خسروی رفت و آخرین وضعیت تکمیل این طرح‌ها را بررسی کرد.

طرح بازسازی مسجد جامع خسروی، احداث ۹۰۰ متر حسینیه جدید به همراه آشپزخانه ۲۰۰ متری و امکانات بهداشتی از دیگر پروژه‌هایی بود که استاندار کرمانشاه از آن بازدید کرد.

پیگیری طرح افزایش بیش از دو برابری گیت‌ها برای تردد آسان زائران در مرز منذریه عراق از دیگر برنامه‌های استاندار کرمانشاه بود که با همراهی سرلشکر شیرکو، رئیس مرز منذریه صورت گرفت.

صحرایی در این برنامه از طرح احداث ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه عراق (نقطه مقابل مرز خسروی) بازدید و آخرین وضعیت احداث و استقرار آن‌ها را بررسی کرد.

با اجرای این طرح تا پایان مردادماه، ۹۲ گیت جدید در مرز منذریه احداث خواهد شد تا زائران ایرانی به سهولت و با کمترین مدت زمان انتظار از مرز خسروی خارج و برای عزیمت به کربلا وارد کشور عراق شوند.

در بازدیدهای امروز، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

کد خبر 679199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.