فنلاند به عاقبت لهستان دچار شد / میزبانی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان روی هوا!

فنلاند دومین کشور پس از لهستان است که میزبانی مسابقات جهانی کشتی را به‌دلیل ندادن ویزا به اتباع روسیه از دست داد.

به گزارش ایمنا، پس از اتمام مسابقات قهرمانی جوانان ۲۰۲۳ آسیا در اردن، اتحادیه جهانی اعلام کرد که میزبانی لهستان از رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را از آن‌ها گرفته است و شهر امان اردن را میزبان این رقابت‌ها معرفی کرد.

اتحادیه UWW در پی تصمیم دولت لهستان جهت عدم صدور ویزا برای روس‌ها میزبانی آن‌ها از مسابقات جوانان جهان را در فاصله کمی نسبت به آغاز رقابت‌ها لغو و کشوری را به این منظور انتخاب کرد که به‌دلیل میزبانی از رویدادهای نونهالان و جوانان آسیا، آمادگی کامل برای دریافت میزبانی مسابقات جوانان جهان در دقیقه ۹۰ را داشته باشد.

این رقابت‌ها از روز دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و دو تیم جوانان آزاد و فرنگی ایران مدافع عنوان قهرمانی هستند. در ادامه تغییر میزبان‌های مسابقات جهانی کشتی، این بار فنلاندی‌ها اعلام کردند که به اتباع روسیه ویزا نخواهند داد. تامپره فنلاند قرار بود طی روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (اول تا هفتم آبان) میزبان رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال باشد.

از این رو اتحادیه جهانی میزبانی امیدهای جهان را از فنلاند گرفت و این بار هم کشوری از بیشترین شانس برای جایگزینی برخوردار است که میزبان یکی از مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ بوده است. استانبول طی روزهای گذشته مسابقات زیر ۱۷ سال جهان (نوجوانان) را میزبانی کرد که در هر دو رشته آزاد و فرنگی تیم‌های ایران به عنوان قهرمانی رسیدند.

کد خبر 679174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.