اقتصاد دریا محور باید به شکل بسیار جدی‌تری دنبال شود

امام جمعه بندرعباس گفت: شمال و جنوب کشور ما و جزایر ما در خلیج فارس بزرگ‌ترین مواهب خدادادی هستند که کمتر از آنها در مسیر رشد و پیشرفت کشور بهره برده شده و باید اقتصاد دریا محور به شکل بسیار جدی‌تری دنبال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اگر پهلوی می‌ماند، معلوم نبود عاقبت بقیه این سرزمین به کجا می‌رسید، به بخشیدن کوه‌های آرارات از سوی رضا شاه به دستور انگلیسی‌ها به کمال آتاتورک و نیز بخش‌هایی از اروند رود به عراق از سوی او؛ همچنین، بحرین را نیز در دوران محمدرضا شاه بخشیدند و کوچک‌ترین مقاومتی در برابر توطئه آمریکایی‌ها از خودشان نشان ندادند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بیچارگی‌های امروز در حوزه قفقاز از همان تصمیم‌های اشتباه دوران پهلوی و قاجار است، از دانشگاهیان و اهالی علم و تاریخ خواست تا این خیانت‌ها را برای مردم افشا کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه به اقتدار امروز کشور در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: امروز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با سفر به دور دنیا و در حالی که آمریکا کشورهای مختلف را تهدید کرده بود تا با این ناوگروه همکاری نداشته باشند، افتخار بزرگی آفرید و توانست مأموریتی که کشورهای کمی در دنیا قادر به انجام آن هستند را با عزت و اقتدار انجام دهد و این افتخار بزرگ نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعضای این ناوگروه و نیز دیدار با خانواده‌های این عزیزان، خاطرنشان کرد: این کار عزت‌مندانه و غرورآفرین در گذشته تاریخ ایران سراغ نداریم، ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی در مدت هشت ماه کار کوچکی نیست، چراکه این حرکت دریانوردان ارتشی ما باعث شد وجه بین‌المللی ایران ارتقا پیدا کند.

وی به اهمیت دریاها در تجارت و بازرگانی و اقتصاد اشاره و خواستار برنامه‌ریزی متمرکزتر مسؤولان در حوزه دریا شد و بیان کرد: شمال و جنوب کشور ما و جزایر ما در خلیج فارس بزرگ‌ترین مواهب خدادادی هستند که کمتر از آنها در مسیر رشد و پیشرفت کشور بهره برده شده و باید اقتصاد دریا محور به شکل بسیار جدی تری دنبال شود.

عبادی زاده همچنین به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان کشورمان به میهن اشاره و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه‌های گوناگون را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم خاطرات این الماس‌های گران‌بها را به خوبی بیان کنیم و نسل جوان را با این فداکاری‌ها آشنا سازیم.

وی در پایان به مشکلات لیمو کاران رودانی اشاره و گفت: کم و بیش در مورد سایر محصولات نیز این وضعیت وجود دارد و برای مهار آن باید از تمرکزگرایی صنایع در شهرک‌های صنعتی خودداری و صنایع مرتبط با هر منطقه به بطن روستاها برده شود تا صنایع تبدیلی و تکمیلی در مجاورت با باغات و مزارع در خدمت کشاورزی و باغداری قرار گیرد.

کد خبر 679173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.