ارتقای خدمت‌رسانی به محدوده مسجد مقدس جمکران

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به ضرورت بازنگری در خصوص کاربری زمین‌ها در طرح تفصیلی محدوده مسجد جمکران، گفت: برای ارتقای خدمت‌رسانی به دنبال متناسب‌سازی کاربری‌ها هستیم.

زین العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وجود مسجد مقدس جمکران در منطقه ۵ باعث شده است که این منطقه متمایز از دیگر مناطق باشد اظهار کرد: وجود بخش اعظمی از بلوار پیامبر اعظم که متصل کننده حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران و رویدادهایی که در این بلوار آئینی مذهبی رقم می‌خورد، در منطقه ۵ از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

وی افزود: با توجه به این مهم ما در بخش زیادی از سال شاهد برگزاری اعیاد، مراسم‌های ملی و مذهبی و… در این بلوار هستیم و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، مراسم‌های پیاده روی از جمله در روز عید غدیر، مراسم‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و… باعث شده است که ما در بخش اعظمی از سال درگیر بستر سازی برای برگزاری این مراسم‌ها باشیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه خدمات رسانی به شهروندان و زائران که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند از اهمیت زیادی برخوردار گفت: این شرایط باعث شده است که منطقه ۵ ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه منطقه پنج یک منطقه نوپا و در حال توسعه است، گفت: ما شاهد کاربری‌های صنعتی و کارگاه‌های متعدد در این منطقه هستیم که وضعیت خاصی را رقم زده است و این کاربری‌ها خدمات متفاوتی را نیاز دارند.

قراچورلوی با بیان اینکه محدوده خارج از محدوده در محدوده مسجد جمکران بیشتر از بخش داخل محدوده است، گفت: وسعت اسمی منطقه ۵ بیش از ۱۲۰۰ هکتار است ولی سطح خدمات‌دهی ما بیش از دو برابر این محدوده است.

وی با بیان اینکه مسیر تردد بسیاری از استان‌ها برای عبور از قم از بزرگراه امام علی (ع) است که در منطقه ۵ واقع شده است، گفت: کاربری‌های داخل محدوده و خارج از محدوده که در منطقه ۵ پیش بینی شده با توسعه و پیشرفت منطقه همخوانی لازم را ندارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم افزود: با توجه به وضعیت رشد جمعیت و نیاز به مسکن زمین‌های زیادی در داخل محدوده قرار داشته که تأمین کننده نیازهای اولیه برای آبادانی منطقه است ولی شاهد هستیم که بسیاری از زمین‌ها دارای کاربری‌های مورد نیاز مردم نیست.

وی با اشاره به طرح ۱۴۹ هکتاری بیان کرد: این طرح با هدف ارتقای خدمات در محدوده مسجد مقدس جمکران و بهبود شرایط با ساکنین منطقه ۵ تدوین شده است.

کد خبر 679169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.