شغل خبرنگاران همان کار انبیا است

امام جمعه منطقه کاشان شغل خبرنگاری را همان کار انبیا دانست که باید با درستی و صداقت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم ضمن توصیه مردم به اینکه از فخر فروشی و غرور دوری کنید و از ولایت الهیه جدا نشوید، دچار کفر اعتقادی و ضعف اصول دین نشوید و آثار شهید مطهری را جدی بگیرید تا ایمانتان تقویت شود اظهار کرد: کار خبرنگار همان کار انبیا است.

وی افزود: همان طور که انبیا نبأ و خبر را از خداوند گرفته و بدون کم و کاستی به مردم رساندند، خبرنگاران نیز باید صداقت در خبر را سر لوحه خود قرار دهند و هر اتفاقی را بدون کم و کاستی با جزئیات کامل دقیق بررسی می‌کند و درست به مخاطب برسانند.

امام جمعه منطقه کاشان با اشاره به صحت خبر گفت: طوری نباشد که اگر بخواهیم وقایع را درست متوجه شویم، مجبور باشیم چندین روزنامه و خبر متفاوت را بخوانیم تا به درستی و اصل موضوع پی ببریم.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: کار خبرنگاران منطقه کاشان واقعاً سخت است زیرا با کمترین امکانات خبر را در کل منطقه پوشش داده و این کار سخت را انجام می‌دهند، امید است که در این راه خطیر صفت انبیا که حفظ و ارسال خبر است را سرلوحه خود قرار داده و در این امر مهم موفق عمل کنند.

اگر فردی خود را متخصص نمی‌داند وارد ثبت نام انتخابات نشود

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتخابات و سپردن مسؤلیت مانند واگذاری امانت به اهلش است.

وی افزود: مسؤلی که برای انتخابات ثبت نام می‌کند، باید با تأسی از نامه ۵ نهج البلاغه مسؤلیت را طعمه نبیند بلکه امانتی از خداوند بداند و با تقوا، متعهد و متخصص باشد و اگر فردی خود را متخصص نمی‌بینند وارد این صحنه نشود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: این هفته سالروز جنگ ۳۳ روزه و روز مقاومت نیز است، زمانی دشمن پیش بینی تغییر مرزها را داشت و خاورمیانه جدیدی بر اساس مصلحت اسرائیل و آمریکا برای خود تصور داشت.

حسینی اظهار کرد: چه قدرتی در مقابل این طرح و نقشه ایستاد؟ حزب الله لبنان با امکانات کم مادی اما قدرت بالای نرم افزاری و مقاومت خود این معادله را به هم زد، زمانی از معاون حسن نصرالله پرسیدند ایران به شما چی داد، نگفت موشک و پهباد بلکه گفت پاسداران ایرانی توحید و خود باوری را برای ما به ارمغان آوردند.

وی افزود: امروز کار اسرائیل به جایی رسیده که صدها معترض از سربازان ارتش اسرائیلی در خیابان به میدان آمده است زیرا نتانیاهو اعلام کرده من می‌خواهم اصلاحات قضائی انجام دهم، در صفوف ارتش و نیروی هوایی اسرائیل شکاف افتاده ولی از این طرف حزب الله لبنان قوی‌تر شده است و کلید رمز آلود فتح قدس را به زودی به‌دست می‌آورند.

امام جمعه منطقه کاشان با اشاره به شهادت امام چهارم شیعیان گفت: جهاد تبیین درس بزرگی است که باید از امام سجاد (ع) آموزش بگیریم، ایشان بهترین فردی بود که در مجلس شام با معرفی جد و پدر بزرگوارش امام علی و امام حسین (ع) به رسوایی یزید پرداخت و بعد از آن تا پایان عمر به بیان واقعه کربلا پرداخت.

کد خبر 679155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.