لزوم افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقای سطح مشارکت

خطیب نماز جمعه موقت تهران گفت: راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز _جمعه، بیستم مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت اظهار کرد: راهیابی ملی‌پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان را به جامعه ورزشکاران کشور و ملت ایران تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: این موفقیت حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور، دانش و هوش مربی و کادر فنی کارآزموده و قدرت و استقامت و هماهنگی تیمی مثال‌زدنی، قهرمانان نوجوان ایرانی و رصد دقیق تیم‌های رقیب دارد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای ابتدایی ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی قرار داریم و باید به این واقعیت توجه داشت که مردم‌سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام و نظام سیاسی‌ما ن مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی است.

وی با بیان اینکه اراده استوار ملت تربیت شده در مدرسه قرآن و عترت استوار است، ادامه داد: اگر این پیوند میان نظام و ملت وجود نداشت، به‌طور حتم امروز در این موقعیت از اقتدار قرار نداشتیم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسئولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و چند اصل محوری را مورد تاکید قرار دادند، ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»

وی در خصوص صحبت‌های اخیر سفیر انگستان اضافه کرد: سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگستان را تمام افراد شنیدند، سیاست‌مداران انگلیسی باید حیا کنند از اینکه چنین سخنانی بر کلام و سخنان‌شان جاری می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران عراق، سوریه و قهرمانان لبنان را از چنگال استکبار نجات داد، گفت: راه افزایش قدرت در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقای سطح مشارکت است، دولت‌مردان در این مسیر جدی حرکت کنند، به چهره‌های عالم و هوشمند می‌گویم که دانش حکمرانی دانش اصیل و دشوار برای خدمت به شهروندان است. به هر میزان بر چالش‌های پیش روی جوامع افزوده شود، ارزش تلاش برای بهبود مناسبات میان حکمرانان و مردم بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور می‌توان در مسیر اصلاح تورم قدم برداشت و باید منابع ملی را پس‌انداز کرد و صندوق پس‌انداز ذخایر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد، با افزایش هزینه‌های جاری و تأمین این هزینه از منابع نامشروع و استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود و کسانی که شجاع هستند، مسائل را تشخیص می‌دهند، می‌توانند برای برون‌رفت از این وضعیت خارج شوند و در مشارکت انتخابات مجلس حضور یابند.

ابوترابی‌فرد در خطبه اول نماز جمعه ادامه داد: روز ۲۵ محرم اوج مصائب اهل بیت امام حسین (ع) است، مشکلات و چالش‌هایی از سوی مزدوران یزید بن معاویه برای خانواده اسیر شده امام حسین (ع) ایجاد شد.

وی گفت: مدرسه اهل بیت (ع)، سردار شهید سلیمانی، رزمندگان اسلام و پدران شهدا، آزادگان و ایثارگران و مبارزان سوری و یمنی را تربیت کرد، انقلاب اسلامی تمام هویتش را از این مدرسه گرفته است، چنانچه عاشورا نبود دفاع مقدس به نماد اقتدار ملت ایران تبدیل نمی‌شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: چهار میلیون لبنانی نماد عزت و اقتدار جهان عرب شدند، در حال حاضر ملت لبنان در کانون توجه ۳۰۰ میلیون عرب و پنج میلیارد مسلمان قرار دارد و امروز ازدحام در کنار مدرسه عاشورا و حرم امام حسین (ع) از ازدحام در کنار خانه خدا و حجر الاسود بیشتر است.

کد خبر 679149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.