توسعه رشته‌های طراحی صنعتی در دانشگاه تهران / راه‌اندازی مرکز نوآوری دیزاین انتخاب

در قالب تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین گروه صنعتی انتخاب و دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران رشته‌های طراحی صنعتی توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، تفاهم‌نامه همه جانبه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برای توسعه همه جانبه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضا رسید.

گروه صنعتی انتخاب که همواره در ایجاد ارتباط تخصصی میان صنعت و دانشگاه پیشگام بوده است، در نظر دارد با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه از توانمندی و ظرفیت‌های دانشگاه برای انجام طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه بهره ببرد.

مرکز نوآوری دیزاین گروه صنعتی انتخاب (اسنوا لب) در دانشکدگان هنرهای زیبای دانشگاه تهران مستقر شده تا از طریق آن در حوزه‌های مختلف مورد نیاز این گروه صنعتی خلق ارزش صورت گیرد.

برای توسعه فاز دوم این مرکز نیز، دانشگاه تهران زمینی در اختیار گروه صنعتی انتخاب الکترونیک قرار داده و ساخت و بهره برداری مشترک این مرکز انجام خواهد شد.

گروه صنعتی انتخاب براساس این تفاهم نامه از توسعه رشته‌های آموزشی نیز حمایت خواهد کرد. از جمله این رشته‌ها می‌توان به طراحی محصول با گرایش‌های لوازم خانگی، مبلمان و روشنایی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه مقرر شده که بانک‌های اطلاعاتی از محققان و متخصصان فعال دانشگاهی در زمینه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های موردنیاز گروه انتخاب، تألیف یا ترجمۀ کتاب، مشارکت و همکاری در برگزاری همایش‌های علمی و هنری و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه در برقراری ارتباط با مؤسسات و مجامع مرتبط ملی و بین‌المللی، ایجاد شود.

گفتنی است، دانشکدگان هنرهای زیبای تهران یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی هنر در ایران است که بسیاری از بزرگان عرصه‌های مختلف هنری، در این بستر رشد یافته‌اند و رشته طراحی صنعتی نیز به عنوان یکی از رشته‌های مهم در این دانشگاه، بالغ بر ۴۰ سال قدمت دارد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان حامی و سرمایه گذار، پیشگام در ایجاد ارتباط مستمر میان صنعت و دانشگاه است که بستری برای حمایت از ایده‌های نو، تولید محصولات باکیفیت ایرانی، طراحی‌های منحصر به فرد و نگاهداشت نیروهای نخبه در ایران را فراهم می‌کند.

کد خبر 679148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.