تامین آب و برق پایدار در مسیر تردد زوار اربعین در محدوده استان کرمانشاه

رئیس قرارگاه اربعین صنعت و برق در استان کرمانشاه گفت: خدمات متعددی در حوزه آب و برق از ورودی استان کرمانشاه تا خروجی در پایانه های مرزی خسروی و سومار انجام شده است.

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و نظر به اینکه حدود ۷۰ درصد از زائرین اربعین حسینی از استان کرمانشاه عبور می‌کنند، خدمات متعددی در صنعت آب و برق از مبادی ورودی استان کرمانشاه تا خروجی در پایانه‌های مرزی خسروی و سومار انجام شده است.

وی افزود: در حوزه آب خدمات پایداری در تمام شهرهای استان کرمانشاه برقرار است و نقطه تمرکز این قرارگاه، خصوصاً در شهر قصرشیرین و در نهایت پایانه مرزی خسروی و پایانه مرزی سومار و همینطور پایانه مرزی منذریه در عراق که ورودی زوار اربعین پس از مرز خسروی است، مورد توجه قرار گرفته تا زوار محترم اربعین در این ایام و با توجه به گرمای هوا دچار مشکل نشوند و اقدامات لازم جهت رفاه حال زوار ایرانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه این نوید را می‌دهیم که آب پایدار وجود دارد و برای تمامی مواکب، پارکینگ‌ها و همه بخش‌های مرتبط با اربعین خدماتی از جمله تانکر آبرسانی سیار، تانکر آبرسانی ثابت، بطری‌های آب سرد و جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن در دستور کار است و همه مقدمات انجام شده است و زیر ساخت‌های مرتبط احداث و خطوط و شبکه تقویت شده است.

داودی اضافه کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق، نقشه جانمایی مواکب دریافت و به سرعت در حال نصب تانکرهای آبرسانی ثابت و ارائه خدمات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایانه مرزی منذریه بازدیدهای متعددی انجام شده است تا وضعیت تأمین آب برای استفاده زائرین محترم ایرانی که قصد مشرف شدن به عتبات عالیات دارند بررسی و کمبودی نداشته باشند و مذاکراتی با طرف عراقی انجام شد و اقدامات مشترکی برای تأمین آب پایدار جهت استفاده زوار ایرانی در دو طرف مرز انجام گرفته است و در مجموع شرایط پایداری در حوزه تأمین آب خواهیم داشت.

داودی گفت: در حوزه برق در مرزهای استان کرمانشاه برق پایدار وجود دارد و حتی مازاد برق نیز داریم و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای برای تأمین برق وجود ندارد و تمامی زیرساخت‌های توزیع برق از جمله برج‌های نور و برق رسانی به تمامی مواکب، پارکینگ‌ها و بخش‌های دیگر مرتبط با اربعین از جمله گروه‌های امدادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در حوزه آب و برق با تمامی امکانات و آمادگی کامل در میدان حضور دارد و همه تلاش مدیران این وزارتخانه در استان کرمانشاه این است که بتوانیم میزبان خوبی برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم و نسبت به سال قبل خدمات مطلوب‌تری ارائه کنیم.

کد خبر 679142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.