توسعه و رشد کشور به تقویت مشارکت اجتماعی نیاز دارد

امام جمعه تیران و کرون گفت: توسعه و رشد کشور به تقویت مشارکت اجتماعی و زمینه‌سازی حضور فعال مردم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تیران با اشاره به روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: مشارکت اجتماعی و همکاری عموم مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای رشد و پیشرفت کشور لازم است.

وی افزود: اقتصاد مردمی یکی از برنامه‌های دولت برای پیشرفت کارها و تولید بوده که در قالب گروه‌های مختلف در حال انجام است.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد فرصتی برای جذب عضو و مشارکت‌بخشی اجتماعی در عرصه‌های مختلف است و این نهادهای مدنی می‌توانند با دولت همکاری داشته باشند.

وی به برنامه‌ریزی برای ادغام دانشگاه پیام نور کشور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به این طرح واقع‌بینانه و با بررسی ابعاد مختلف موضوع، رأی دهند.

رشیدیان با بیان اینکه یک سوم دانشجویان کشور در دانشگاه‌های پیام نور تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: قیمت تحصیل در این مراکز علمی ارزان‌تر از سایر دانشگاه‌ها بوده و سهم بالایی از دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور تیران در حال حاضر سه رشته کارشناسی ارشد دارد و یکی از قطب‌های دانشگاه پیام نور در استان اصفهان است.

امام جمعه تیران به روز حمایت از صنایع کوچک نیز اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد نیروی کار در همین کارخانه‌ها و شرکت‌ها در حال فعالیت هستند. صنایع کوچک سهم خوبی در تولید و اشتغال دارند و با توزیع نقدینگی و خرید تولیدات این بخش به تقویت و ارتقای عملکرد کمک کرد.

وی تاکید کرد: برای راه‌اندازی شرکت‌های صنایع کوچک سرمایه زیادی به نسبت شرکت‌های بزرگ نمی‌خواهد و زودبازده هم هستند.

کد خبر 679141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.