نخستین خانه تئاتر قزوین با ۳۲ میلیارد اعتبار آماده بهره‌برداری است

رئیس کمیسیون مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین از افتتاح و بهره‌برداری خانه تئاتر قزوین با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر قزوین در یک سده اخیر خانه مخصوص هنر نمایشی تئاتر نداشته است و با پیگیری شهردار و اعضای شورای سعی شدکه جهت ترویج این هنر نمایشی که ریشه تاریخی در میان بشریت دارد یک مکان مجزا و اختصاصی ساخته شود.

وی افزود: قزوین شهر هنر است که علما و معماران و هنرمندان بزرگی را برای کشور تربیت کرده است که در تاریخ ایران می‌درخشند.

رئیس کمیسیون مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: با ساخت خانه مختص تئاتر اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد که علاوه بر تربیت، آموزش این رشته تعداد اجراها را افزایش و مخاطبین خاص خود را جذب می‌کند که می‌تواند با پویایی اقتصادی کارهای ماندگار تولید کند.

چگینی تصریح کرد: خانه تئاتر با مساحتی بالغ بر ۱۹۷۰ متر مربع از یک زیرزمین به مساحت ۷۰۰ متر مربع شامل گیشه بلیط فروشی و جعبه سیاه با سالن اجرا که ظرفیت ۲۰۰ نفر را در هر سانس دارد. این ساختمان از یک زیر زمین و دوطبقه با کاربری مخصوص هنر نمایشی تئاتر ساخته شده است که تمام کارهای تخصصی در کنار مهندسان و مشاوران هنری این رشته میسر شده است.

رئیس کمیسیون مالی و بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر قزوین افزود: برای این پروژه بیش ۳۲ میلیارد تومان تا امروز هزینه شده است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی و فنی خانه تئاتر تکمیل شده است که تا اواخر ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: هدف از تأسیس خانه تئاتر تربیت نیروی جوان هنرمند در تراز انقلاب است و با نمایشنامه دارای محتوای غنی مسیر رشد و بلوغ را به خوبی طی کنند.

کد خبر 679093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.