تسریع طرح گردشگری دره گردو در اراک / تجهیز ۵۰ تقاطع کلیدی شهر اصفهان به برق

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "جای خالی بانوان در باغ مهربانوی شیراز"، "خدمت‌رسانی سه شیفته پاکبانان کرمانشاهی در ایام اربعین حسینی (ع) "، "جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر در دستور کار است"، "لزوم تفکیک بافت فرسوده از تاریخی در سیاست‌گذاری شهری "، "عملیات اجرایی طرح گردشگری دره گردو اراک تسریع شود"، "اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای تفرجگاه کوه نخودی اصفهان"، "طرح «بفرمائید پاک‌رو» برای شهروندان اصفهانی کلید خورد"، "۵۹ دست‌فروش در منطقه ۵ اصفهان شناسایی و ساماندهی شدند"، "۵۰ تقاطع کلیدی اصفهان به برق اضطراری مجهز شد"، "بهره‌برداری از پروژه‌های شهری همزمان با سفر رئیس‌جمهور به شیراز"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

جای خالی بانوان در باغ مهربانوی شیراز

باغ مهربانو در شهر شیراز تنها باغ بانوان این کلان‌شهر است که با وجود برگزاری مراسم و بهره‌برداری از این مجموعه، در حال حاضر به روی بانوان بسته و علت آن تکمیل نشدن زیرساخت‌ها و نبود بهره‌بردار از سوی دستگاه‌های متولی مطرح شده است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز از عزم شهرداری برای ایجاد و ساماندهی باغ‌های مهربانو در مناطق یازده‌گانه خبر داد و بر رفع موانع و تسریع در عملیات اجرایی به منظور اتمام به‌موقع تأکید کرد، همچنین افسانه خواست‌خدایی به تفصیل در مورد مسائل جانمایی، تملک و ساماندهی باغ مهربانو در هر منطقه سخن گفت و خواستار پیگیری و مانع‌زدایی در اجرای این روند و تسریع در عملیات این پروژه فرهنگی-اجتماعی در تک‌تک مناطق یازده‌گانه شد، با این وجود باز هم خبری از کلنگ‌زنی و حتی بهره‌برداری از یک فضا به عنوان باغات مهربانو در یکی از مناطق یازده‌گانه منتشر نشد.

روح‌الله مظفری، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز درباره بسته بودن باغ مهربانو گفت: این باغ با هدف خدمت‌رسانی به بانوان احداث شد، اما در زمان احداث موضوع امکانات اجرایی و فرآیندهای لازم مدنظر قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه این فضا طراحی منحصربه‌فرد و به بهره‌برداری خاص خود را نیاز دارد، تاکید کرد: متولی باغات خانواده در سطح شهر، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بوده، اما وظیفه نگهداری از این باغ بر عهده پیمانکار فضای سبز است. با توجه به اینکه هنوز فراهم کردن بخشی از زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی این باغ باقی مانده و تکمیل نشده، پیمانکار سازنده این مجموعه را به سازمان تحویل نداده است.

خدمت‌رسانی سه شیفته پاکبانان کرمانشاهی در ایام اربعین حسینی (ع)

برومند نامداری، معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: عوامل پاکبان و خدماتی در آستانه اربعین و در راستای خدمت به زائران اربعین به صورت سه شیفت در شهرهای کرمانشاه و در مرز خسروی خدمات ارائه می‌دهند.

جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر در دستور کار است

محسن صانعی، شهردار آران و بیدگل با اشاره به انتقاد شهروندان شهرک گلستان از حضور سگ‌های ولگرد گفت: با پیگیری‌های انجام شده جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آران و بیدگل در دستور کار قرار گرفت

لزوم تفکیک بافت فرسوده از تاریخی در سیاست‌گذاری شهری

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم با اشاره به فرسودگی بافت اطراف حرم مطهر گفت: محدودیت‌های بیش از اندازه نباید مانع از نوسازی بافت اطراف حرم مطهر شود.

عملیات اجرایی طرح گردشگری دره گردو اراک تسریع شود

مجتبی قاسمی، سرپرست شهرداری اراک گفت: دغدغه مدیریت شهری این شهرستان در طرح منطقه گردشگری دره گردو، اجرای کار باکیفیت در زمان مقرر است.

اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای تفرجگاه کوه نخودی اصفهان

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه کوه نخودی برای ایجاد نقطه‌ای تفرجگاهی، خانواده‌محور و هیجانی در شرق شهر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال جاری دارد، گفت: با تکمیل این پروژه، کوه صفه در زمان طلوع و کوه نخودی هنگام غروب خورشید برای کوهنوردی و کوهپیمایی مناسب خواهد بود.

طرح «بفرمائید پاک‌رو» برای شهروندان اصفهانی کلید خورد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تضمین شرایط وام کم‌بهره تا سقف یک میلیارد ریال و بدون نیاز به سپرده‌گذاری، تأمین مالی خرید وسایل نقلیه پاک ویژه شهروندان اصفهان را بر عهده گرفته است.

۵۰ تقاطع کلیدی اصفهان به برق اضطراری مجهز شد

هادی کریمی، مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۱۰۰ تقاطع مهم در سطح شهر اصفهان شناسایی و در مرحله نخست، ۵۰ تقاطع مجهز به دستگاه برق اضطراری شده است که عملکرد این دستگاه شبیه دستگاه کنترلر فرماندهی تقاطع است، با این تفاوت که این تجهیز با برق شهر کار نمی‌کند و از برق DC استفاده خواهد کرد.

۵۹ دست‌فروش در منطقه ۵ اصفهان شناسایی و ساماندهی شدند

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: ۵۹ دست‌فروش از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح این منطقه شناسایی شدند و وسایل آن‌ها به انبار انتقال پیدا کرده است.

بهره‌برداری از پروژه‌های شهری همزمان با سفر رئیس‌جمهور به شیراز

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت: طی بیست روز آینده و همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز، بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه شهری افتتاح خواهد شد.

کد خبر 679073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام در کل کشور کاشت درختان مثمر غیر مثمر کمواب اصلاح شده به تعداد بالا در همه جا توسعه راه‌ها و نزدیکدشدن مکانها ایجاد دریاچه مصنوعی آب نما و رسیدگیربه راههای شهری بین شهری روستایی توسعه ریلی و نوسازی ناوگان ووایستگاهها و جابجایی یا بزیز زنین یا بالا رفتن قطارها در محدوده مسکونی و کشاورزی روستایی و رسیدگی همجورهدبه شهرها و روستاها مخصوصا و جلوگیری هر آلودگی به هر صورت امکان داشته باشه خارج شدن شهرها از حالت عبوری و افزایش ورودی وخروجیرشهرها