تعداد داوطلبان از ۲۲ هزار نفر گذشت

سخنگوی ستاد انتخابات از بارگذاری و تکمیل مدارک ۳۰۴۸ نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، در سامانه پیش ثبت‌نام خبر داد و گفت: با احتساب آمار امروز (پنجشنبه) تعداد داوطلبان به ۲۲ هزار و ۱۶۵ نفر رسید.

به گزارش ایمنا، محسن اسلامی در گفت‌وگویی به تشریح تازه‌ترین جزئیات پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ روز چهارشنبه ۳۰۴۸ نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس، مدارک خود را در سامانه پیش‌ثبت‌نام تکمیل و بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون ۲۲ هزار و ۱۶۵ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی با تکمیل مدارک هویتی خود، در سامانه پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ترکیب سنی متقاضیان نمایندگی مجلس گفت: تاکنون ۳۹ درصد متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۶ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۰ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

وی ترکیب جنسیتی متقاضیان را تاکنون ۱۳ درصد خانم و ۸۷ درصد آقایان اعلام کرد.

اسلامی تصریح کرد: میزان استقبال زنان از پیش‌ثبت‌نام انتخابات در استان‌های خراسان شمالی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران بیشتر از استان‌های دیگر است.‌

کد خبر 679037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.