بررسی ۷هزار کد رفتاری در تدوین برنامه راهبردی شهرداری اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: بالغ بر هفت‌هزار کد رفتاری در ۷۲ مضمون شناسایی شده که ۳۰۰ کد، بار ارزشی داشته و در نهایت در تحلیل محتوا به ۴۲ مضمون ارزشی رسیده و در مرحله آخر هفت ارزش نهایی برنامه طی نظرسنجی از شورای اسلامی و مدیران حاصل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه_ در جلسه کارگروه ارزیابی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مباحث این برنامه به دو قسمت تقسیم‌بندی شده است، اظهار کرد: بازنگری، تدقیق و تکمیل برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ را در گام نخست انجام داده‌ایم، در این راستا گام‌های بازنگری شامل جمع‌ آوری و بروزرسانی مطالعاتی، تحلیل محیطی معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها، مصاحبه و پرسشنامه و کاربست طرح‌های پژوهشی و کدهای رفتاری است.

وی افزود: در زمینه کدهای رفتاری یک مطالعه عمیق از سوی دانشگاه اصفهان انجام شده است، همچنین مجموعه اسناد ورودی در قالب نتایج مصاحبه و گروه‌های کانونی، جمع‌بندی شده و سپس تلفیق خواسته‌های شناسایی شده ذی‌نفعان، تعیین و تأیید نقاط تمرکز در جلسه شورای راهبری انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: ساختار شکل‌گیری بازنگری برنامه راهبردی موضعی و موضوعی بود، در این راستا تلاش شده تمام بخش‌های شهرداری اعم از معاونت‌ها و مجریان پروژه‌ها نیز مشارکت داشته و در تدوین برنامه راهبردی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر هفت‌هزار کد در ۷۲ مضمون شناسایی شده که ۳۰۰ کد، بار ارزشی داشته و در نهایت در تحلیل محتوا به ۴۲ مضمون ارزشی رسیده و در مرحله آخر هفت ارزش نهایی برنامه طی نظرسنجی از شورای اسلامی و مدیران حاصل شد، جمع‌بندی تکمیلی و تلفیق شبکه‌های مسائل کمیته‌ها شامل ۲۶۷۸ مسئله و ۲۲۵۳ راهکار انجام گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ۲۰ سند بالادستی در تدوین برنامه راهبردی مطالعه شده و از تعداد حدودی ۳۰۰ نفر مصاحبه صورت گرفته، همچنین بالغ بر شش‌هزار نفر ساعت برای تدقیق برنامه، وقت صرف شده است.

وی ادامه داد: ویژگی‌های فرایند بازنگری برنامه راهبردی شامل مشارکت‌محوری، تلفیق رویکردهای مسئله‌محوری و هدف‌محوری، نتیجه‌محوری، ارزش‌محوری و تدقیق‌نگری است، عناوین ارزش‌های بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ شامل کرامت انسانی، شفافیت و فسادستیزی، امانت‌داری، پاسداشت هویت تاریخی و دینی، نیک‌نامی، عدالت‌محوری و مسئولیت‌پذیری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: ۱۲ راهبرد متناسب با اهداف دیده شده است، از این رو امیدواریم این سند به عنوان برنامه راهبردی میان‌مدت دیده شود، البته تاکید شده برنامه‌ها دو تا سه ساله است که برنامه عملیاتی پیوست این برنامه راهبردی در دستور کار است.

وی تأکید کرد: در این تدوین یک نظام پایش را از صدر تا ذیل داشته‌ایم، کارگروه‌های خاص در حال تمرکز بر روی ریز موضوعات هستند، در فرایند تدوین با حدود سه‌هزار نفر و با سلیقه‌های مختلف درگیر شدیم و تمام مدیران مناطق و کارشناسان زبده و رؤسای ادارات را در تدوین برنامه مشارکت دادیم.

کد خبر 678994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.