استان ایلام با دارا بودن ۱۴ درصد از ذخایر نفت و گاز کشور نماد محرومیت است

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها گفت: استان ایلام با دارا بودن ۱۴ درصد از ذخایر نفت و گاز کشور نماد محرومیت است، درصورتی‌ که ایلام محروم نیست بلکه از نبود مدیریت کارآمد رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمدالله بیگی امروز_ پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه _ در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: بحران آب به مشکلات ناشی از کمبود آب در حوزه تقاضا اشاره می‌کند در حوزه اقتصاد تأثیر زیادی دارد.

وی افزود: بحران مذکور نتیجه ضعف مدیریت آب بوده و نیازمند ارائه راهکارهای مدیریتی کارآمد برای برون رفت از این بحران است.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: کمبود آب از چالش‌های زیست محیطی است و قطعی برق در شهرستان‌ها ناشی از مسائل این حوزه است و جمع‌ آوری فاضلاب و تصفیه پساب‌های شهری یکی از راهکارهای اساسی است که در شهرهای بزرگ هم زیرساخت‌ها لازم وجود ندارد.

بیگی ادامه داد: وزارت نیرو با همکاری شوراها می‌تواند نقش مهمی در مدیریت یکپارچه شهری داشته باشد و پروژه‌های مسکن مهر به دلیل نداشتن انشعابات آب و فاضلاب امکان زندگی کردن ندارد و باید تدابیری اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از قنات‌های کشور که همچنان وظیفه تأمین منابع آب مردم به ویژه در روستاها را دارند نیازمند لایروبی و بازسازی هستند تا این میراث ملی حفظ شود و از مهاجرت مردم جلوگیری کند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سیاست‌های کشورهای همسایه مانند ترکیه مهار آب‌های سطحی است، در ایران رودخانه‌هایی مانند کارون وارد دریا شده از دست می‌رود، در صورتی که در داخل کشور به شدت نیاز به منابع آبی احساس می‌شود.

بیگی گفت: فرونشست زمین، طوفان گرد و غبار، مهاجرت و درگیری بر سر آب مسائل مهم در حوزه‌های آب است که ضروری است با به‌کارگیری مدیران کارآمد بسیاری از این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: استان ایلام با داشتن ۱۴ درصد از ذخایر نفت و گاز کشور نماد محرومیت است، درصورتی‌که ایلام محروم نیست بلکه از نبود مدیریت کارآمد رنج می‌برد.

کد خبر 678938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.