قیمت نفت ایران امروز / قیمت جهانی نفت خام به ۸۴ دلار رسید

امروز قیمت جهانی نفت خام به ۸۴.۰۷ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۴.۳۷ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دلیل کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای عر بستان، کاهش صادرات روسیه و همچنین افزایش تقاضای بی سابقه از سوی چین در ماه‌های قبل باعث شد تا قیمت نفت اوپک در بازار جهانی به بیشترین میزان خود برسد. اما در ابتدای معاملات امروز بازار جهانی نفت، روند صعودی آن متوقف شد.

برای مثال قیمت نفت برنت که به بالاترین میزان از ۲۷ ژانویه رسیده بود با ۹ سنت کاهش به ۸۷.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از نوامبر ۲۰۲۲، با ۶ سنت کاهش به ۸۴.۳۴ دلار رسید. پس از چند ساعت از آغاز معاملات امروز نه تنها روند کاهشی قیمت نفت در بازار آمریکا متوقف نشد بلکه روند صعودی را بازهم در پیش گرفت.

کاهش صادرات نفت آمریکا

داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد: صادرات نفت خام در هفته گذشته ۲.۹ میلیون بشکه به ۲.۳۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این میزان، بیشترین میزان کاهش در تاریخ این کشور است.

برنامه دولت آمریکا برای کاهش صادرات نشان از برنامه این کشور برای افزایش ذخایر نفتی است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ جولای نزدیک به ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش داشت. این کاهش ذخیره نفت توسط ایالات متحده از سال ۱۹۸۲ میلادی امری بی‌سابقه بود به طوری که تعداد سکوهای نفتی این کشور به کمتر از ۵۳۰ حلقه رسید.

در واقع تغییر برنامه ایالات متحده به افزایش ذخایر باعث شد تا در هفته گذشته ذخایر نفت خام آمریکا با ۵.۹ میلیون بشکه افزایش به ۴۴۵.۶ میلیون بشکه رسید. همچنین به نظر می‌رسد بازار جهانی نفت منتظر شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده است که قرار است امروز ارائه شود، این شاخص نشان دهنده سیاست پولی آینده فدرال رزرو بوده و می‌تواند در تغییر قیمت‌های جهانی نفت مؤثر باشد

امروز _پنجشنبه نوزدهم مردادماه_ مصادف با دهم اوت ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در ۸۷.۶۱ دلار ثابت بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۰۶ درصد رشد به ۸۷.۵۵ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۴.۰۷ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۴.۳۷ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۸۶.۵۲ دلار رسید.

۵. قیمت نفت سبک ایران در حدود ۸۲.۴۴ دلار ثابت ماند.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲.۹۳۶۹ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۹۷۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۰۸ درصد رشد به قیمت ۳.۲۱۴۶ دلار رسید.

۹. قیمت جهانی گازوئیل ۹۳۷.۱۳ دلار قیمت داشت.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در ۸۸.۴۲ دلار ثابت ماند.

کد خبر 678916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.