تابلوهای شهری اصفهان تقویم جمع‌آوری زباله‌ها را به شهروندان گوشزد می‌کند

تابلوهای شهری اصفهان که در نقاط مختلف نصب شده است، این روزها تقویم جمع‌آوری زباله‌ها در منازل را به شهروندان گوشزد می‌کند تا آن‌ها با اهمیت انجام این اقدام در حفظ پاکیزگی و سلامت محیط زیست شهری آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح جمع‌آوری پسماندهای خانگی که تا پیش از این طبق روزهای زوج و فرد تقویم انجام می‌شد، از چهارم تیرماه سال گذشته به روزهای زوج و فرد هفته تغییر کرد؛ طرحی که اهداف متعددی همچون ایجاد یک روز تعطیل (جمعه) در هفته کاری پاکبانان و کارگران حوزه خدمات شهری و سهولت به یادسپاری روزهای مرتبط با جمع‌آوری زباله‌های خانگی برای شهروندان را دنبال می‌کند.

روز چهارم تیرماه ۱۴۰۱ علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان از آغاز تغییر در روند حمل زباله‌ها از در منازل شهروندان خبر داد و گفت: «به‌جای جمع‌آوری پسماندهای تر بر اساس تقویم ماهانه، روزهای زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله شده است؛ اجرای این طرح به نفع کارگران زحمتکش شهرداری است که هر شب تا صبح در شهر مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، بنابراین یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح ارتقای رفاه کارگران است تا آن‌ها نیز بتوانند حداقل یک شب در هفته را در جمع خانواده خود سپری کنند.

تابلوهای شهری اصفهان تقویم جمع‌آوری زباله‌ها را به شهروندان گوشزد می‌کند

بی‌شک هدف دیگر این طرح بهبود وضعیت زیست‌محیطی اصفهان با مدیریت صحیح و به‌روز پسماند بوده است؛ البته در حال حاضر شهرهای توسعه‌یافته دنیا، تولید زباله کمتر و تفکیک صحیح آن‌ها را به‌طور جدی دنبال می‌کنند و ما نیز باید در این مسیر قدم بگذاریم.

به همین جهت برنامه شهرداری اصفهان فرهنگ‌سازی برای تولید کمتر زباله و سپس مدیریت پسماند با ارتقای سیستم جمع‌آوری و بازیافت پسماند است، بنابراین باید سعی کنیم پسماند کمتری در منازل تولید شود و بعد از آن پسماند تولیدی را به‌درستی بازیافت کنیم که این کار با فرهنگ‌سازی و توسعه و پیشرفت سیستم جمع‌آوری و بازیافت پسماند محقق می‌شود.

تابلوهای شهری اصفهان تقویم جمع‌آوری زباله‌ها را به شهروندان گوشزد می‌کند

از این‌رو، روی تابلوهایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده است، جملاتی همچون «زباله‌ها خارج از نوبت جمع‌آوری نمی‌شود»، «زباله‌های خود را ساعت ۱۱ شب درب منزل قرار دهید» نقش بسته است تا اهمیت این موارد، به شهروندان اصفهان گوشزد شود.

کد خبر 678907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.