قدرتمندترین خودروی مرسدس در استرالیا عرضه می‌شود

خودروی مرسدس AMG GT 63 S E Performance قدرتمندترین خودروی سری AMG است که در استرالیا عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خودروی مرسدس AMG GT 63 S E Performance تقریباً دو سال پس از معرفی اولیه، وارد بازار استرالیا خواهد شد. قیمت این خودرو از ۳۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار شروع می‎‌شود، بنابراین به عنوان گران‌ترین مدل مرسدس AMG در نظر گرفته می‎‌شود. این خودروی قدرتمند دارای یک موتور ۴.۰ لیتری توئین توربو V8 است که با یک موتور الکتریکی برای خروج کل سیستم ۶۲۰ کیلووات قدرت و گشتاور خیره‌کننده ۱۴۰۰ نیوتن متر ترکیب می‎‌شود.

مصرف سوخت خودروی مرسدس AMG GT 63 S E Performance 7.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. یک موتور الکتریکی با ۱۵۰ کیلووات قدرت و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در محور عقب خودرو قرار دارد، در قسمتی که گیربکس دوسرعته و دیفرانسیل الکترونیمی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. انرژی مورد نیاز آن نیز با استفاده از یک بسته باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی تأمین می‎‌شود که در قسمت کف صندوق عقب نصب شده است.

اگرچه موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده است، اما به سیستم چهار چرخ محرک خودرو متصل است، بنابراین می‌تواند گشتاور را در صورت لزوم بین محورهای تغییر دهد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که شتاب خودروی مرسدس AMG GT 63 S E Performance می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که از یک سیستم خنک‌کننده مایع پیشرفته برای حفظ بسته باتری لیتیوم یونی در دمای ۴۵ درجه سانتی‌گراد استفاده شده است.

خودروی مرسدس AMG GT 63 S E Performance دارای حداکثر نرخ شارژ ۳.۷ کیلوواتی است. داخل این خودرو نیز فرمان AMG Performance، سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX با نمایشگرهای هیبریدی خاص AMG، نمایشگر هدآب، سیستم صوتی فراگیر Burmester با ۱۴ بلندگو، کنترل تهویه مطبوع، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگی تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های خودروی پرقدرت یادشده می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب همچنین درهای برقی اشاره کرد.

کد خبر 678903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.