شورای عالی استان‌ها ظرفیت بی‌بدیلی برای کشور است

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ظرفیت ۱۲۶ هزار نفری در شوراها وجود دارد، از دل روستاها تا بزرگ‌ترین شهرها در شورای عالی استان‌ها حضور دارند که ظرفیت بی‌بدیلی در کشور به شمار می‌رود. در راستای تعالی شوراها عقب‌ماندگی زیادی داریم، اما مسیر را طی خواهیم کرد تا به خواسته امام و رهبری جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز سروری امروز_ پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه_ در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با وزیر نیرو آغاز شد، اظهار کرد: براساس وضعیت و شرایط خاصی که در حوزه آب و برق وجود دارد، گرمای شدیدی را شاهد هستیم و به این دلیل تمام تمرکز وزیر روی پایدار ماندن شبکه برق است.

وی افزود: وزیر تمام جلسه‌های خود را لغو کرد تا با نگرش مثبتی که به مجموعه شوراها دارد، امروز در اجلاس حضور پیدا کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شوراها سرمایه‌های اجتماعی بزرگی هستند که امام خمینی (ره) پایه‌گذار آن بودند تا نظامی مبتنی بر اراده مردم شکل بگیرد.

سروری تصریح کرد: در شوراها ظرفیت ۱۲۶ هزار نفری وجود دارد، از دل روستاها تا بزرگ‌ترین شهرها در شورای عالی استان‌ها حضور دارند که ظرفیت بی‌بدیلی در کشور به شمار می‌رود. در مسیر تعالی شوراها عقب ماندگی زیادی داریم، اما مسیر را طی خواهیم کرد تا به خواسته امام و رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: موضوع آب از اهمیت بسزایی برخوردار است و شرایط برای کشور در این وضعیت جغرافیایی دشوارتر خواهد شد؛ بنابراین شورای عالی استان‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته و در تعامل با وزارت نیرو باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مصرف بهینه آب نیازمند فرهنگ‌سازی است، در سطح کشور نمایندگانی وجود دارد که می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

سروری افزود: در بخش‌های دیگر نیز می‌توانیم با وزارت نیرو تعامل سازنده داشته باشیم تا همکاران دو مجموعه در جلسه‌های مشترک نقاط تعامل را شناسایی کنند تا باری از دوش شهروندان برداشته شود.

کد خبر 678899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.