«خانواده، بانوان و جوانان» کمیسیون هشتم شورای شهر اصفهان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته جاری نخستین جلسه کمیسیون تلفیق در سال سوم شورای ششم برگزار شد؛ یکی از نخستین موضوعاتی که هر ساله به آن می‌پردازیم، ترکیب کمیسیون‌های شورا و اعضای آن بود.

وی افزود: هر سال باید ترکیب کمیسیون‌ها مصوب شود که با توجه به میزان علاقه‌مندی و درگیری اعضای شورا و بر اساس تجربه و تخصص آن‌ها در دو سال گذشته، این اقدام انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای ششم شهر هفت کمیسیون دارد که تصمیم گرفته شد در صورت تصویب در جلسه علنی شورا، با توجه به شرایط زمان و ضرورت‌ها، کمیسیون هشتم با عنوان «خانواده، بانوان و جوانان» به شورای ششم شهر اصفهان اضافه شود تا تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ترکیب اعضای کمیسیون‌ها بر اساس سوابق و تخصص و علاقه‌مندی آن‌ها مشخص شده است که در جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده در این باره رأی‌گیری انجام خواهد شد.

نورصالحی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر کنترل پروژه‌ها بود که با توجه به گذشت چهار ماه از سال، مروری بر پروژه‌های اجرایی شهر به‌ویژه پروژه‌های شاخص داشتیم و مقرر شد هفته آینده در جلسه کمیسیون تلفیق گزارش کاملی ارائه شود.

وی افزود: لایحه اصلاح بودجه مردادماه که به شورای اسلامی شهر ارسال شده بود، در کمیسیون‌های شورا بررسی شده که بررسی نهایی آن در کمیسیون تلفیق این هفته انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود پنج هزار هکتار فضای سبز و حدود ۳۰۰ کیلومتر مادی‌ها شهر نیاز به آب دارد، از این‌رو مکاتباتی توسط شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر با استانداری انجام شده است تا در رهاسازی آب برای کشاورزان که حقابه و نیاز آبی این عرصه‌ها به‌صورت قانونی، عرفی و شرعی است، لحاظ شود، اضافه کرد: تنش آبی که فضای سبز شهر با آن مواجه است نیز در جلسه کمیسیون این هفته تلفیق شورای اسلامی شهر مطرح شد که با توجه به گرمای شدید هوا و خشک شدن چاه‌های آب فضای سبز و اینکه حتی تأمین آب با تانکر هم با سختی‌هایی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: رهاسازی آب زاینده‌رود باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا قول‌های مساعدی توسط مسئولان داده شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد رهاسازی آب برای اختصاص به فضای سبز شهر و جریان آب در مادی‌های شهر انجام و نگرانی‌ها رفع شود.

کد خبر 678860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.