صنعت گردشگری، یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی تیران و کرون

بخشدار مرکزی تیران و کرون به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق صنعت گردشگری در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی این خطه، صنعت گردشگری بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همراه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذبیح‌الله ابراهیمی امروز _چهارشنبه، هجدهم مردادماه_ در نشست با جمعی از دبیران، مربیان و مسئولان مراکز اوقات فراغت تیران و کرون در محل روستای تاریخی جاجا از توابع این شهرستان اظهار کرد: مشارکت مردمی و همکاری و همبستگی عمومی در رفع نیازهای جامعه و کاهش مشکلات نقش مؤثری دارد.

وی افزود: تشکیل و توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب‌ها و موضوعات مختلف باعث شده افراد با عضویت در این مراکز در یک موضوع خاص همکاری و مشارکت داشته باشند.

بخشدار مرکزی تیران و کرون فعالیت مؤثر و سازنده مراکز مردمی را عامل دستیابی به نشاط اجتماعی، امیدواری، رشد استعدادها و کاهش مشکلات و ناهنجاری‌ها خواند و گفت: خدمات این مراکز با موضوع اوقات فراغت به بخش‌های مختلف شهرستان رسیده و موجب رفع بسیاری از نیازها و محرومیت‌زدایی شده است.

وی ادامه داد: همکاری مردمی برای خدمت به مردم با حمایت دستگاه‌های اداری اثرگذار بوده و حل مشکلات را تسریع می‌کند، از این رو به این دسته فعالیت‌ها توجه می‌شود.

انتخابات جلوه ممتاز مشارکت مردمی

ابراهیمی مشارکت اجتماعی و اعتمادسازی را زمینه‌ساز تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های ممتاز مشارکت مردمی در کشور است که در تیران و کرون جایگاه خوبی در این خصوص و دیگر عرصه‌های مناسبتی داریم.

وی تلاش برای تقویت مشارکت مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور حداکثری، اقتدار ملی را در صحنه‌های بین‌المللی به همراه دارد و انتخاب اصلح به رفع مشکلات کشور کمک می‌کند.

بخشدار مرکزی تیران و کرون با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: حضور پر شور مردم و رأی بالای نماینده منتخب به مطالبه‌گری و تأثیرگذاری بیشتر وی کمک می‌کند.

روند رو به رشد صنعت گردشگری در تیران و کرون

وی در این نشست به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق صنعت گردشگری در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی این خطه، صنعت گردشگری بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همراه است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات بخش خصوصی و سازمان‌های مدنی در این مسیر با حمایت دولت منتج به رشد این صنعت شده و هویت ملی منطقه و میراث ملموس و ناملموس آن را احیا و به نسل‌های جدید معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها پیش روی قطار صنعت گردشگری تیران و کرون است، تصریح کرد: کارگروه گردشگری شهرستان محل بحث و گفت‌وگو برای ترسیم چشم‌انداز و همچنین رفع موانع سرمایه‌گذاری است.

بخشدار مرکزی تیران و کرون به تشریح اقدامات این کارگروه پرداخت و گفت: مسئولان ارشد شهرستانی در این جلسه حاضر شده و پروژه‌های گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار می‌گیرد و موانع توسط مدیران رسیدگی یا از مدیران کل استانی کمک گرفته می‌شود.

کد خبر 678851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.