۴۴ هزار میلیارد ریال خسارت سیل به رفسنجان/ پیش‌بینی اجرای طرح پیشگیرانه در ۷ نقطه شهرستان

فرماندار شهرستان رفسنجان گفت: سیل مردادماه سال گذشته بالای ۴۴ هزار میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، تأسیسات، منازل و بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حسین رضایی امروز_ چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در جلسه شورای اداری با اشاره به سیل سال گذشته، اظهار کرد: این نمونه سیل، ۸۰ سال پیش در رفسنجان اتفاق افتاد و در این سال‌ها طرح‌های پیشگیری از وقوع سیل‌های احتمالی اجرا نشد.

وی رقم خسارت‌های وارد شده به شهرستان رفسنجان را ۴۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با ورود این سیلاب خسارات هنگفتی به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، بخش کشاورزی، قنات‌ها، منازل و غیره وارد شد.

فرماندار شهرستان رفسنجان ادامه داد: به همت مسئولان، در یک سال گذشته ۹۳ واحد روستایی و ۱۱ واحد شهری برای سیل‌زدگانی که خانه‌هایشان تخریب شده بود احداث و ۳۵۰ واحد هم تعمیر شد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساخت مسکن برای سیل‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: هم چنین ۱۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای احداث منزل برای سیل زدگان از دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری و با کمک بانک‌ها و بنیاد مسکن نزدیک به ۲۰۰ ملیون تومان تسهیلات کم بهره تخصیص و واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی بالای ۲۰ میلیمتر در بالادست استان موجب بروز مشکلات در شهرستان می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری برای پیشگیری از وقوع سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در هفت نقطه شهرستان از جمله سرچشمه و کشکوئیه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 678810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.