اعطای تسهیلات اشتغال به پنج دهک پایین درآمدی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: امسال تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر متقاضیان پنج دهک پایین درآمدی اعطا می‌شود.

مهدی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف کمیته امداد، توانمندسازی جامعه هدف از طریق اشتغال و خودکفایی است، اظهار کرد: امسال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت و افراد پنج دهک پایین درآمدی اعطا می‌شود.

وی افزود: در صورت تأیید شورای حمایت کمیته امداد منطقه محل سکونت متقاضی، افرادی که جزو دهک‌های شش و هفت هستند، برای ایجاد شغل نیز می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره‌مند شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از طریق بانک‌های عامل انجام می‌شود، تصریح کرد: اعطای تسهیلات اشتغال از محل بند ب تبصره ۱۸ در تعامل با بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی استان و صندوق کارآفرینی امید و منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به گروه‌های هدف پیش‌بینی شده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به دریافت تسهیلات اشتغال از نهاد کمیته امداد گفت: ایرانی‌ الاصل بودن، دارا بودن مدرک حرفه‌آموزی و مهارتی، دارا بودن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از خدمت (برای آقایان)، سکونت در محله ارائه درخواست، دارا بودن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه)، نداشتن بیمه اجباری، دارا بودن شرایط سنی ۱۸ تا ۵۵ سال و در صورت تأیید اداره منطقه مورد مراجعه تا ۶۵ سال، از شرایط عمومی دریافت تسهیلات اشتغال از این نهاد است.

سلامی اضافه کرد: دارا بودن مدرک مهارتی و مجوزهای لازم پیرامون شغل مورد نظر، توان ارائه تضامین به بانک‌ها، نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق تسهیلات گیرنده و ضامنان نیز از شرایط اختصاصی دریافت تسهیلات است.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد و پنج دهک پایین درآمدی برای دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند به دفاتر کمیته امداد یا به نشانی سایت hayat.emdad.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند، همچنین افراد جویای کار که نیاز به اشتغال در واحدهای صنفی دارند می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند.

کد خبر 678775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.