ضرورت برگزاری مانورهای لحظه صفر در تهران برای افزایش آمادگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر ضرورت برگزاری مانورهای لحظه صفر در شهرستان‌های استان گفت: اجرای این مانورها جهت افزایش آمادگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر که در شهرستان ملارد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما جزو ۱۰ کشور اول حادثه‌خیز دنیا محسوب می‌شود، آمادگی مستمر نیروهای امدادی و به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری مانور در شهرستان‌های استان تهران مورد تاکید استاندار است، افزود: بر این اساس در سطوح شهرستانی این مانورها برگزار و برنامه‌های تدوین شده تمرین می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص اینکه وقوع حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع هر حادثه‌ای، آمادگی نیروها و تجهیزات برای خدمات‌رسانی بیشتر ضروری است.

وی با اشاره به جزئیات مانور لحظه صفر در ملارد ادامه داد: این مانور برای ارزیابی میزان آمادگی و سرعت عمل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران ملارد، با توجه به تکلیف دستگاه‌ها مبنی بر آمادگی کامل و تمام عیار و خدمات مؤثر به حوادث احتمالی که استاندار تهران برای شهرستان‌های استان مشخص کرده‌اند، این برنامه‌ریزی در شهرستان ملارد انجام شد.

یزدی‌مهر با اشاره به اینکه تجهیزات عملیاتی و امدادی پس از اعلام فراخوان مانور به خط شدند، اضافه کرد: هرچه آمادگی بیشتر در زمان وقوع حوادث داشته باشیم، می‌توانیم پاسخ مفید و موثرتری به حوادث محتمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و عوامل استان باید آمادگی کامل داشته تا در زمان وقوع حادثه نیز به مردم خدمت‌رسانی کنند و تاب‌آوری شهروندان را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های انجام شده آمادگی دستگاه‌های اجرایی ملارد در این مانور به خوبی ارزیابی شده است، اما تجهیزات شهرستان نیاز به تقویت داشته و ضروری است که برای افزایش خدمت‌رسانی کیفیت خدمات افزایش یابد.

کد خبر 678771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.