این شهرها بهترین آب آشامیدنی را دارند

شهرهای فرانکفورت آلمان، وین اتریش، کپنهاگ دانمارک و ریکیاویک ایسلند، دارای آب بسیار باکیفیت است و شهروندان را از خرید آب بطری بی نیاز می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای دنیا دارای ساختمان‌های زیبا، خیابان‌های آسفالت‌شده و چشم‌اندازهای شگفت‌ انگیز هستند، اما یکی از موارد مهمی که اغلب در سفرهای خود از آن غافل می‌شویم، کیفیت آب شهرها و میزان تمیزی آنها است. نوشیدن آب بدون مواد شیمیایی مضر و عوامل بیماری‌زا، برای سلامتی افراد بسیار مهم است، اما کدام شهرها بهترین آب لوله‌کشی را در دسترس شهروندان و گردشگران قرار می‌دهند و کدامیک دارای آب رایگان و سالم هستند؟ بعضی از شهرهای جهان، کیفیت آب را در اولویت قرار می‌دهند و دارای نظارت دقیق و تصفیه خوب برای حذف ترکیبات مضر یا مواد شیمیایی آن هستند. در ادامه به معرفی شهرهایی که دارای تمیزترین آب هستند، می‌پردازیم:

فرانکفورت، آلمان

اگرچه شهر مونیخ آلمان لقب تمیزترین آب‌های دنیا را به خود اختصاص می‌دهد و به کیفیت و طعم برتر آب لوله‌کشی خود که از همان منبع آب معدنی به دست می‌آید، افتخار می‌کند، فرانکفورت نیز از نظر تصفیه آب لوله‌کشی، یکی از بهترین شهرها در جهان است و تضمین می‌کند بالاترین استانداردهای آب را رعایت می‌کند. همچنین آب این شهر، طعم عالی و خلوص قابل‌توجهی دارد و آب لوله‌کشی فرانکفورت به مراتب بهتر از آب بیشتر شهرهای دیگر دنیا است. آب لوله‌کشی این شهر، عاری از هرگونه ترکیبات خطرناک یا مواد شیمیایی است که اغلب در آب آشامیدنی شهرهای دیگر یافت می‌شود.

وین، اتریش

آب لوله‌کشی وین، بالاترین کیفیت را دارد و نوشیدن آن برای شهروندان و مسافران کاملاً بی‌خطر است. در واقع، دو خط لوله مستقیم از کوه‌های آلپ، آب وین را تأمین می‌کنند و کیفیت آن قابل رقابت با آب شهرهای دیگر نیست. در مکان‌های توریستی شهر وین، چندین فواره آب نوشیدنی وجود دارد که بازدیدکنندگان را از خرید آب بطری بی‌نیاز می‌کند. در فصل تابستان، ایستگاه‌های آب خنک در سراسر این شهر نصب می‌شود تا بازدیدکنندگان و مردم محلی بتوانند تشنگی خود را بدون هیچ زحمت یا صرف هزینه برای آب بطری، رفع کنند.

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ یکی از شهرهای زیبای دانمارک است که به دلیل داشتن باغ‌های معروف تیولی و همچنین کانال‌ها و بندرگاه‌های زیبا در جهان شناخته می‌شود، اما یکی دیگر از جنبه‌های شگفت‌انگیز این شهر، آب آشامیدنی مطلوب آن است. در واقع، آب آشامیدنی کپنهاگ بسیار تمیز و خوش‌طعم است و هیچ مقدار کلر یا سایر مواد شیمیایی به آن اضافه نمی‌شود. همچنین مدیران این شهر به شدت با زباله‌های پلاستیکی مخالف هستند و تعداد زیادی آبنمای عمومی رایگان در سراسر شهر ایجاد شده است. در پایتخت دانمارک، آب تازه و رایگان در دسترس افراد است و نیازی به خرید آب بطری نیست.

ریکیاویک، ایسلند

ریکیاویک، دارای موزه‌ها و مکان‌های طبیعی زیاد است و گردشگران را از گوشه و کنار جهان به سوی خود جذب می‌کند. مدیران این شهر علاوه بر حفظ فرهنگ باستانی، کیفیت آب آشامیدنی خود را نیز به منظور تضمین ایمنی و سلامت ساکنان خود حفظ می‌کنند. ۹۵ درصد آب شهر ریکیاویک از چشمه‌های موجود در زمین تأمین می‌شود و در مقایسه با آب رودخانه، آلودگی در آن وجود ندارد. همچنین آب این شهر حاوی مقادیر مضر کلر، کلسیم یا نیترات نیست. آب لوله‌کشی ریکاویک به خوبی کنترل می‌شود تا احتمال آلودگی آن از بین برود.

نوک، گرینلند

شهر نوک (Nuuk)،علاوه بر چشم اندازهای ساحلی زیبا از خانه‌های رنگارنگ، طبیعت شگفت‌انگیز و آب تمیز و سالم برخوردار است. در این شهر برنامه‌هایی برای تأمین آب پاک که از کوه‌های یخ تأمین می‌شود، وجود دارد، اما اکثر منابع آب از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و با نظارت و کنترل منظم، تهیه می‌شود.

هلسینکی، فنلاند

هلسینکی به دلیل هوای پاک و طبیعت زیبا و دست‌نخورده خود در دنیا شناخته شده است و آب لوله‌کشی بسیار باکیفیت را برای ساکنان خود فراهم کنند. سازمان خدمات زیست‌محیطی هلسینکی، موضوع آب را بسیار جدی می‌گیرد و بر کیفیت آب، نظارت روزانه دارد. آب لوله‌کشی این شهر نه‌تنها دارای استانداردهای سختگیرانه‌ای برای محدودیت‌های شیمیایی و میکروبیولوژیکی است، بلکه به عنوان یکی از شیرین‌ترین آب‌های جهان شناخته می‌شود.

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 678761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.