تاکنون ۶۰ هزار اصفهانی برای اعزام به عتبات عالیات ثبت‌نام کردند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: در حال حاضر از نظر تعداد افراد ثبت‌نامی در سامانه سماح، استان سوم در کشور هستیم؛ تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در کشور ثبت‌نام کردند که به طور قطع این آمار افزایش پیدا می‌کنند و از اصفهان نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز _چهارشنبه هجدهم مردادماه_ در همایش موکب‌داران اربعین حسینی با تأکید بر اهمیت ثبت‌نام مردم در سامانه سماح اظهار کرد: سال گذشته خانواده زائران فوت شده عنوان می‌کردند متوفی بیمه نبوده است و در راستای پیگیری برای دیه هنوز به سازمان بازرسی کشور نامه می‌زنند و درخواست دیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تمام زائران اربعین درخواست می‌کنیم که در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، افزود: آمار افراد ثبت‌نامی در این سامانه برای رسیدگی به امنیت و سلامت زائران ضروری است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: زمانی می‌توانیم سلامت زائران را تضمین و امکانات مناسب را فراهم کنیم که آمار جمعیت را بدانیم، از این رو لازم است برای اقدامات مورد نظر از جمله حضور پزشکان و میزان داروی مورد نیاز برنامه‌ریزی مناسبی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم خوب عمل کنیم که جزئیات جمعیتی را بدانیم، در حال حاضر از نظر تعداد افراد ثبت‌نامی در سامانه سماح، استان سوم در کشور هستیم؛ تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در کشور ثبت‌نام کردند که به طور قطع این آمار افزایش پیدا می‌کنند و از اصفهان نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام اژدری گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین آمار ثبت‌نام در کشور را دارد. نمودار مرزها، نقشه‌ها، تیک خروج از مرزها و میزان ازدحام در این سامانه مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بحث گمشدگان زائران مورد توجه قرار گیرد، تمام مواکب یک نفر را معرفی کنند که شماره عراقی فعال داشته باشد تا در صورت نیاز با آن‌ها تماس گرفته، همچنین باید در ورودی موکب‌ها کروکی موکب شود تا زائران در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

کد خبر 678752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.