اضافه شدن ۱۱۸ کلاس و ۲۳ مدرسه برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همه هزینه‌های مولد سازی در امر مدرسه سازی هزینه می‌شود گفت :۱۱۸ کلاس و ۲۳ مدرسه به سیستم آموزش اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اسماعیلی امروز _ چهارشنبه هجدهم مردادماه _ در نشست خبری با اشاره به اینکه بعد از کرونا در سطح کشور و به مراتب استان زنجان شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان بودیم، اظهار کرد: تنها ۵۰۰ مربی تربیتی و ۴۰۰ مشاور در مدارس فعالیت دارند و برای پاسخ به نیاز دانش‌آموزان به ۵۰۰ مربی پرورشی دیگر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه به منظور مولدسازی طی سال گذشته ۱۷ ملک و امسال نیز چهار ملک با ۲۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم، افزود: همه هزینه‌های مولدسازی برای مدرسه‌سازی هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه املاکی که کاربری آموزشی و احداث مدرسه در آنجا وجود ندارد به امر مولدسازی اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: ۱۱۸ کلاس و ۲۳ مدرسه در سال تحصیلی جدید به سیستم آموزشی افزوده می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا درباره ترویج دانش و فناوری در مدارس سطح استان، تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش بر آن است تا ایده‌های برتر معرفی شود، در این راستی آزمایی با شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم نامه‌هایی منعقد شده و طرح هم آفرین و خانه‌های خلاق در این راستا است.

وی با بیان اینکه با ایجاد خانه‌های خلاق در پژوهش سراها ایده‌ها تبدیل به عمل می‌شود، ادامه داد: در شهرستان‌های ماهنشان، خرمدره و ناحیه دو خانه‌های خلاق در پژوهش سراها ایجاد شده است و پیگیر دریافت مجوز از وزارت کشور هستیم تا در صورت محقق شدن این امر گام مثبتی در راستای ارتباط دانش‌آموزان و شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نگاه تک بعدی باعث آسیب به دانش‌آموزان می‌شود، گفت: رشته‌های سمپاد مهارتی در استان نداریم، در گذشته این موضوع مطرح شد اما با استقبال دانش‌آموزان مواجه نشد.

اسماعیلی از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به هنرستان کشاورزی خبر داد و افزود: این هنرستان بزرگ‌ترین هنرستان در حوزه آبیاری و زراعت است که با این اقدام شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

کد خبر 678746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.