پیاده‌سازی قانون درآمدهای پایدار در سامانه «اصنو»

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: پیاده‌سازی قانون درآمدهای پایدار که توسط شورای اسلامی شهر اصفهان ابلاغ شده بود، پس از برگزاری جلسات فنی در سامانه اصنو پیاده‌سازی و به اطلاع همکاران در مناطق پانزده‌گانه شهرداری رسید تا بتوانند درخواست‌های مشمول این قانون را جاری‌سازی کنند.

عباس افرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه اصنو از تیرماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد تا بتوانیم خدمات غیرحضوری خود را با کیفیت و کمیت بهتری در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اقدامات مؤثر و گوناگونی در این سامانه صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر استعلام آتش‌نشانی در فرایند صدور پروانه به صورت الکترونیک از این سازمان انجام می‌شود.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با رصدی که توسط تیم شهرسازی الکترونیک صورت گرفته است، بیش از ۹۰ درصد درخواست‌ها در کمتر از یک روز کاری بدون حضور شهروند توسط همکاران در سازمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته ابلاغیه‌ای پیرامون تسهیل در موارد مساعد با استعلام ایستایی بوده است و در صورتی که پلاکی ساخته شده باشد و درخواست سقف اضافه‌ای در وضع موجود در چارچوب ضوابط داشته باشد، باید استعلام ایستایی شود.

افرادی گفت: با ابلاغیه‌ای که صورت گرفته بخشی از این فرایند، تسهیل و پلاک‌های مشمول این استعلام کمتر شده است تا فرایندها به صورت مناسب‌تری انجام شود.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان ادامه داد: هفته گذشته مقوله پیاده‌سازی قانون درآمدهای پایدار مورد نظر واقع شد که توسط شورای اسلامی شهر ابلاغ شده بود و پس از برگزاری جلسات فنی، این قانون در سامانه اصنو پیاده‌سازی و به اطلاع همکاران در مناطق پانزده‌گانه رسید تا بتوان درخواست‌هایی که مشمول این قانون می‌شود را جاری سازی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از گام‌های مؤثری که از آرزوهای دیرینه شهرداری اصفهان در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان بود، مقوله پرداخت برخط عوارض‌های صدور پروانه است که از خرداد ۱۴۰۲ این مقوله در سامانه اصنو در اختیار شهروندان قرار گرفت.

افرادی گفت: اتفاق توسعه سامانه در حال انجام است و فرایند تست استعلام بانک و دفترخانه و گواهی عدم خلاف را نیز در این سامانه انجام می‌دهیم.

کد خبر 678714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.