ماندن یا رفتن امباپه؛ مسئله این است!

پس از چندین سال حضور امباپه در سطح اول فوتبال اروپا، هنوز داستان تمایل باشگاه رئال مادرید به این بازیکن و احتمال انتقالش به اسپانیا وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، کیلیان امباپه ستاره فرانسوی باشگاه پاری سن ژرمن خواهان پیوستن به رئال مادرید است اما تصمیم گرفته این انتقال را از راه سخت انجام دهد تا هم باشگاه فرانسوی تا حد زیادی متضرر شود و هم رئال مادرید در شرایط بهتری او را به خدمت بگیرد.

چند ماه است که شایعات زیادی راجع به آینده امباپه در فضای مجازی دست به دست می‌شود و اکثر باشگاه‌های بزرگ هم علاقه دارند این ستاره فرانسوی را به خدمت بگیرند.

یک ماه پیش امباپه در نامه‌ای به مدیریت باشگاه پاری سن ژرمن اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در فرانسه بماند و در نظر دارد اردوی پایتخت‌نشینان را در تابستان ترک کند. ستاره فرانسوی به ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پی اس جی گفت که نمی‌خواهد بند وفاداری خود را فعال کند و علاقه دارد تا فصل بعد باشگاه را ترک کند. این پیام در حالی منتشر شد که امباپه از تمدید قرارداد خود با تیم متمول فرانسوی خودداری کرد.

تصمیم سرنوشت‌ساز امباپه باعث خشمگین شدن ناصر الخلیفی شد و این مدیر قطری بازیکن تیمش را سریعاً در لیست فروش باشگاه گذاشت. او به امباپه اعلام کرد که باید هرچه زودتر وضعیتش را مشخص کند و اگر می‌خواهد برود زودتر این کار را انجام دهد.

از زمان وارد شدن امباپه به لیست فروش باشگاه پی اس جی، مهاجم فرانسوی پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های مطرح جهان دریافت کرده است. وی پیشنهاداتی از تیم‌های چلسی، بارسلونا و یک پیشنهاد بزرگ از الهلال داشت که البته به همه این پیشنهادها جواب منفی داده است. نکته جالب توجه این است که از زمان اعلان رسمی عدم تمدید، باشگاه رئال مادرید تمایلی برای خرید امباپه نشان نداده است.

دو سال پیش، کیلیان امباپه تا یک قدمی پیوستن به باشگاه رئال مادرید پیش رفت و فلورنتینو پرز آماده بود تا از خریدی بزرگ رونمایی کند. اگرچه به نظر می‌رسد همه چیز برای رقم خوردن این انتقال بزرگ مهیا است، با این حال امباپه تصمیم گرفت قراردادی سرسام‌آور با باشگاه پی اس جی امضا کند و به کار خود در فرانسه ادامه دهد. تصمیمی که خشم پرز را برانگیخت و این مدیر مطرح اسپانیایی سپس در مصاحبه‌ای ادعا کرد که امباپه بعداً از تصمیم خود پشیمان می‌شود.

حالا دو سال سپری شده است. امباپه می‌خواهد رقم قراردادش را همراه با بندهای اضافی آن کاملاً دریافت کند. باشگاه متمول پی اس جی از این بابت بسیار ناراحت است و باور دارد که از مهاجم خود فریب خورده است. رئال مادرید نیز می‌خواهد روند انتقال امباپه را برای خود تا حد امکان آسان کند و از طرفی انتقام دو سال قبل را بگیرد. فرایندی فرسایشی که شاید تنها متضرر آن باشگاه فرانسوی است.

مدتی قبل باشگاه پاری سن ژرمن با الهلال به توافق رسید و بندی عجیب در قرارداد باشگاه عربستانی وجود داشت که به امباپه اجازه می‌داد دو فصل دیگر به رئال برود. عربستانی‌ها که به خوبی می‌دانستند خواسته امباپه چیست، در تلاش بودند تا نظر این بازیکن را جلب کنند اما در نهایت نایب قهرمان جام جهانی با فرانسه این انتقال را رد کرد.

باشگاه پاری سن ژرمن با جذب گونسالو راموس، مهاجم ۲۲ ساله پرتغالی به امباپه نشان داد که دیگر در ترکیب پایتخت‌نشینان جایگاهی ندارد و باید به فکر یک باشگاه جدید باشد. تهدید باشگاه فرانسوی برای نیمکت‌نشین کردن امباپه می‌تواند یک استراتژی موفقیت‌آمیز باشد تا امباپه راضی به جدایی در همین تابستان شود. روز گذشته حتی عکس از امباپه از استادیوم و تصاویر بازیکنان پی اس جی در فضای مجازی نیز حذف شده تا به این ترتیب، امباپه در مخمصه قرار گیرد.

اکنون همه چیز برعهده امباپه است و او باید تصمیم بگیرد. ماندن یا رفتن؛ مسئله این است.

کد خبر 678680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.