قیمت روز خودرو / افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

در سومین هفته از مردادماه قیمت بیشتر خودروهای مونتاژی به دلیل اخبار منفی درباره خودروهای وارداتی باز هم افزایش پیدا کرد. محصولات تولید داخل نیز از این افزایش قیمت بی‌بهره نبودند و افت‌وخیز قیمت‌ها در بازار ‌آن‌ها نیز وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آغاز سومین هفته از مردادماه، شاهد ثبات قیمت خودرو در بازار بودیم و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشت. در واقع روند ثابت قیمت خودرو در روز شنبه، این انتظار را ایجاد کرد که قرار نیست محصولات افت‌وخیزهای قیمتی زیادی را تجربه کنند.

در اولین روز هفته، اقتصادی‌ترین خودرو در بازار یعنی کوییک S که به نوعی فیس لیفتی از پراید به حساب می‌آید، با قیمت ۳۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد. علاوه بر این شاهین که از محصولات پرطرفدار سایپا است، به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد. پژو ۲۰۶ تیپ دو که از خودروهای محبوب و اقتصادی در سبد محصولات ایران‌خودرو است، به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی در آغاز هفته

در آغاز این هفته بازار خودروهای مونتاژی نیز همچون قیمت محصولات داخلی تغییری نداشت. برای مثال جک j4 که ارزان‌ترین خودرو مونتاژی موجود در کشور است، بدون افزایش قیمت در بازار آزاد به نرخ ۷۴۰ میلیون تومان معامله شد. علاوه بر این ام‌وی‌ام x 22 دنده‌ای که یکی دیگر از خودروهای اقتصادی در سبد محصولات مونتاژی است به قیمت ۷۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز در بازار آزاد قیمت یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومانی داشت.

تغییرات قیمت خودرو تا روز چهارشنبه

پس از گذشت سه روز از آغاز هفته قیمت خودروها در بازار با نوسان قیمت همراه بود. علت این نوسان قیمت را می‌توان انتشار خبر ترخیص اولین محموله خودرو اروپایی یعنی فیات ۵۰۰ و سپس تکذیب این خبر باعث شد تا بازار مجدد ملتهب شود.

روز سه‌شنبه هفدهم مردادماه در بازار خودروهای مونتاژی شاهد افزایش قیمت بودیم. برای مثال جک J4 با ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به اول هفته، به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد رسید. فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز به همین میزان رشد قیمت را تجربه کرد و با قیمت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد خریدوفروش شد.

قیمت روز خودرو / افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

بیشتر خودروهای داخلی نسبت به اول هفته رشد قیمت داشتند که به نظر می‌رسد به علت انتشار اخبار ضد و نقیض در موضوع واردات است. برای مثال پژو ۲۰۶ تیپ دو که در روز شنبه ۴۸۵ میلیون تومان بود، با ۵ میلیون تومان افزایش به بیش از ۴۹۰ میلیون تومان رسید. همچنین در بعضی از محصولات کاهش قیمت رقم خورد. برای مثال کوییک دنده‌ای S که روز شنبه به قیمت ۳۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، با ۶ میلیون تومان کاهش قیمت به نرخ ۳۴۹ میلیون تومان در روز سه‌شنبه رسید.

علاوه بر این شاهین نیز با چهار میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به اول هفته به ۵۷۷ میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

قیمت روز خودرو / افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

کد خبر 678636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.