ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۱۶ نفر برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۲ درصدِ این تعداد خانم و ۸۸ درصد آقا هستند. ۲۳ درصدِ پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان در بازۀ سنی ۳۵ تا ۴۰ سال قرار دارند.

به گزارش ایمنا، محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: با آمار ۷ هزار و ۶۶۹ نفری دیروز، تاکنون ۱۳۹۱۶ نفر برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود :۱۲ درصدِ این تعداد خانم و ۸۸ درصد آقا هستند. ۲۳ درصدِ پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان در بازۀ سنی ۳۵ تا ۴۰ سال قرار دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از پیش ثبت‌نام ۱۷۵ تن از نمایندگان کنونی مجلس یازدهم برای دوره بعد خبر داد.

اسلامی این را هم گفت که حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ۲ هزار و ۳۴۷ متقاضی، بیشترین آمار را به خودش اختصاص داده است.

به گزارش فارس، پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با به‌روزرسانی قانون انتخابات مجلس به فرآیند انتخاباتی اضافه شده است. در این مرحله متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس یک هفته فرصت دارند تا برخی اطلاعات و مدارک هویتی، تحصیلی و شغلی خود را در سامانه وزارت کشور ثبت و بارگذاری کنند.

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا روز بیست و دوم مرداد ادامه دارد.

کد خبر 678630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.