حقوقی‌ها از سقوط بورس جلوگیری کردند

بازار امروز بی رمق و بی جان بود، در ابتدا با منفی شدن گروه خودرویی سطح عرضه‌ها در بازار افزایش یافته و رفته رفته بازار منفی تر شد، تحرکات خاصی دیده نشد فقط به کمک برخی از حقوقی‌ها در نمادهای فلزی و پالایشی بازار بیشتر از این ریزش نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته با تقاضای زیاد در گروه خودرویی تقاضا افزایش و امروز نیز روند معکوس بود، برخی‌ها که روز گذشته در سقف قیمتی خریدار بودند امروز در کف قیمتی فروشنده بودند، این استراتژی خیلی از افرادی است که در این بازار کار می‌کنند، معامله با ترس و طمع، بازار بورس امروز با اصلاح قیمتی ۱۳ هزار واحدی به سطح دو میلیون ۳۷ هزار واحد رسید.

شاخص کل نیز با افت شش هزار واحدی به ۷۱۳ هزار واحد رسید، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته نیز کاهش یافت و در سطح چهار هزار سیصد میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز برابر با هفت میلیارد برگه سهم بود و کاهش محسوسی داشت.

نمادهای فملی، شستا، شپدیس، فارس، فولاد، خودرو و خساپا بیشترین تأثیر منفی را در بازار داشتند، شاخص فرابورس نیز با افت ۲۱۷ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۴۳۲ واحد رسید و نمادهای فجهان، خاور، وسپهر، آریا، خدیزل، دی و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

بازار امروز که روند منفی داشت اما نکته جالب توجه این است که بسیاری از سهم‌ها در بازار در سطوح حمایتی چند ساله قرار دارند که میل به ریزش بیشتری ندارند، ارزش دلاری بازار سرمایه معادل سه سال گذشته است در صورتی که بیش از ۶۰ عرضه اولیه به بازار وارد شده است، پیش بینی می‌شود این روزهای منفی نیز تمام شود.

۴۲۰ دسترسی برخط مسدود و پنج کارگزار متخلف محکوم شدند

سخنگوی سازمان بورس در صفحه توئیتر خود نوشت: در ادامه پیگیری تخلفات معامله گران الگوریتمی، ضمن طراحی داشبوردهای نظارت هوشمند با رویکرد پیشگیرانه و مسدود نمودن ۴۲۰ دسترسی برخط از پاییز سال گذشته تا کنون، برای پنج کارگزار نیز پرونده تخلفاتی تشکیل شد که در نهایت هیأت مدیره سازمان بورس، اقدام به صدور رأی قطعی و محکومیت آنها کرد.

وزارت نفت موظف به واگذاری سهم خود در پالایشگاه‌ها شد

در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت موظف به واگذاری سهم خود در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌های مذکور در بازه زمانی مصوب شورای ملی تأمین مالی شد.

عرضه خودرو در بورس کالا دوباره از سر گرفته می‌شود؟

با اعلام موافقت وزارت صمت مبنی بر تداوم عرضه تمامی کالاها در بورس، حالا شاید خودرو نیز دوباره در یک قدمی تالار نقره‌ای باشد. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود خودرو در سرلیست عرضه در بورس کالا قرار داشته باشد. مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز گفته است: «تصمیم‌گیری در ارتباط با مرحله سوم، پس از اتمام دور دوم خواهد بود.» این یعنی تکلیف عرضه خودرو در مرحله سوم سامانه یکپارچه هنوز مشخص نشده است و شاید مرحله سومی در کار نباشد و خودرو در بورس کالا عرضه شود.

نمای بازار

شاخص کل (۰.۶۳- درصد)

شاخص هم وزن: (۰.۸۱- درصد)

۱۴۷ نماد مثبت در مقابل ۴۵۶ نماد منفی

۴۹ نماد صف خرید به ارزش ۰.۴۲ همت

۳۷ نماد صف فروش به ارزش ۰.۳۴ همت

حجم‌ها

ارزش معاملات :.۴.۵ همت

قدرت خرید: ۰.۷۹

انتقال از حقیقی به حقوقی: ۰.۲ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۷.۱ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸.۱ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲.۱

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۵

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲.۱

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۴۵۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۴.۴ دلار

مس: ۸۳۶۰ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۰۲ دلار

انس طلا: ۱۹۳۵ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۴ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۳ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۹۱۴۹ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۴۵ درصد

نقشه بازار

حقوقی‌ها از سقوط بورس جلوگیری کردند

کد خبر 678585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.