کلاهبرداری اینستاگرامی با تبلیغات جعلی لاغری

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کلاهبرداری اینستاگرامی با تبلیغات جعلی لاغری خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت چند نفر از شهروندان با موضوع کلاهبرداری شخصی ناشناس از آنها در بستر فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی دقیق کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ غیرواقعی و جعلی عرضه محصولات لاغری می‌کرده است و پس از ثبت سفارش و دریافت وجه از شهروندان، هیچ کالایی برای آنها ارسال نمی‌کرده و دیگر پاسخگوی شکات نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه موفق به شناسایی کلاهبردار سایبری شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با عناوین جادویی، شگفت‌انگیز و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند، از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

کد خبر 678578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.