رهایی قاتل از قصاص و بازگشت دوباره به زندگی

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصهان از رهایی قاتل از قصاص و بازگشت دوباره او به زندگی با وساطت و میانجی‌گری فرمانده انتظامی شهرستان چادگان، معتمدان محلی و ریش سفیدان خبر داد.

سرهنگ رضا الوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره نزاع و درگیری در سال ۹۷ که منجر به قتل جوانی ۱۹ ساله شده بود، با حضور به موقع پلیس در صحنه، قاتل دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شد.

وی افزود: در نهایت پس از پنج سال، با وساطت و میانجی‌گری فرمانده انتظامی شهرستان چادگان و با هماهنگی امام جمعه و دادستان شهرستان و با حضور معتمدان محلی و ریش سفیدان و در پی برگزاری جلساتی متعدد، در نهایت با جلب نظر خانواده مقتول و جلوگیری از هرگونه تنش و درگیری طایفه‌ای پرونده از حالت قصاص خارج و مقرر شد با توجه به رسم محلی نسبت به رضایت خانواده مقتول اقدام و با تنظیم صورتجلسه رضایت‌نامه، مراحل قانونی آن طی شود.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در راستای حسن انجام وظیفه و برقراری امنیت و آرامش در جامعه شبانه روز در حال خدمت‌رسانی هستند و میانجی‌گری بزرگان طوایف و افراد دارای نفوذ در حل بسیاری از اختلافات مؤثر است. با توجه به حساسیت موضوع می‌طلبد که افراد معتمد و ریش سفید با مداخله در این اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و جهت انسجام و اتحاد طوایف و اقوام به یکدیگر کمک کنند.

کد خبر 678574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.