ساخت‌وسازهای غیرمجاز جرم‌انگاری شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازندگان و مسببان اصلی سازه‌های غیرمجاز باید از سوی قوه قضائیه جرم‌انگاری شوند و به عنوان نمایندگان مردم از قوه قضائیه این مهم را مطالبه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _سه‌شنبه هفدهم مردادماه_ در صدوشصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پیرامون حادثه منطقه ۱۹ و جان‌باختن شهادت‌گونه همکاران شهرداری و فراجا اظهار کرد: همان‌طور که انبوه‌سازی باید با حضور شرکت‌های متخصص و دارای رتبه فنی انجام شود، تخریب نیز باید با حضور شرکت‌های متخصص و دارای رتبه فنی اتفاق بیفتد، بر اساس پیگیری‌های انجام شده این مهم رخ داده و در حادثه مذکور الزامات و ضوابط فنی رعایت شده که قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه در این محدوده حدود ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده یا در حال تخریب است، افزود: من از دید یک کارشناس حوزه بحران سخن می‌گویم، در این موارد ریسک موضوع را لحاظ و از شما در خواست می‌کنم، لحظه‌ای را تصور کنید که اگر این تخریب‌ها انجام نمی‌شد، چه وضعیتی پیش می‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تصورم این است که موضوع را باید معطوف به اینکه چگونه این ساختمان‌ها تخریب شده است کنیم و لازم است سازندگان و مسببان اصلی این اقدام را قوه قضائیه به عنوان مجرم و شریک جرم بشناسد و جرم آن‌ها را پیگیری کنند.

صادقی اضافه کرد: سازندگان و مسببان اصلی سازه‌های غیرمجاز باید از سوی قوه قضائیه جرم‌انگاری شوند و به عنوان نمایندگان مردم از قوه قضائیه این مهم را مطالبه می‌کنیم.

کد خبر 678552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.