قسط‌بندی مالیات مشاغل افزایش پیدا کرد

بر اساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی، امکان افزایش دو ماهه اقساط مالیات صاحبان مشاغل، از چهار به شش ماه، در صورت درخواست افراد و تایید اداره کل امور مالیاتی فراهم شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، بر اساس مصوبه سازمان امور مالیاتی امکان تقسیط مالیات مؤدیان از ۴ به ۶ ماه، در صورت درخواست افراد به وجود آمده است.

لازم به ذکر است، پیش از این سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود که در خصوص مودیانی که مالیات قطعی تبصره ۱۰۰ خود را پذیرفته‌اند امکان تقسیط مالیات خود تا چهار ماه را دارند.

در بخشنامه سیدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی به ادارات کل این سازمان ذکر شده است که «حسب درخواست مودی مالیاتی و موافقت اداره کل امور مالیاتی ذیربط مدت زمان تقسیط پرداخت مالیات موضوع بند (۴) دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۳ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ در ارتباط با مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ با رعایت مفاد بند (ل) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداکثر به مدت دو ماه مازاد بر چهار ماه تعیین شده در دستورالعمل یاد شده قابل افزایش می‌باشد.»

کد خبر 678509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.