بلیت ۴۹ یورویی؛ رویکرد پرتغال برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل عمومی

مسافران سراسر پرتغال از این پس قادر خواهند بود تنها با پرداخت ۴۹ یورو در ماه از قطارهای محلی و ملی برای عبور و مرور خود بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات کشورهای اروپایی طی چند سال گذشته به‌طور جدی ترویج بهره‌گیری از وسایل نقلیه عمومی و سایر رویکردهای تردد سبز را در رأس اهداف مدیریت خود قرار داده و تلاش کرده‌اند حتی پیوند میان مناطق، شهرها و کشورهای سراسر قاره را برای سفرهای محلی و بین‌المللی تقویت کنند. افزایش گرایش مردم به عبور و مرور در داخل و خارج از شهرها از طریق قطارها یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های این افراد بوده که بیشترین تأثیر را در کاهش استفاده از خودروهای شخصی توسط افراد برای پیمودن مسیرهای طولانی به دنبال داشته است. پرتغال از کشورهای موفق اروپا به‌شمار می‌رود که تاکنون از طریق ارائه طرح‌های مختلف و اعمال تخفیف‌های متعدد برای قطارهای شهری توانسته است گرایش شهروندان خود را به عبور و مرور از طریق این وسایل نقلیه سبز به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

بلیت ۴۹ یورویی؛ رویکرد پرتغال برای تشویق استفاده از قطار

بلیت جدیدی که از اوایل ماه جاری به قیمت ۴۹ یورو در اختیار ساکنان پرتغال قرار گرفته است امکان سفر از طریق تمام قطارهای محلی در همه مسیرها را فراهم می‌آورد، با این حال قابلیت استفاده از آن برای تردد از طریق بعضی از انواع قطارها در شهرهای پورتو، لیسبون و کویمبرا تاکنون به تصویب نرسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بهره‌گیری از طرح جدید که از یکم آگوست اجرا شده در بعضی از مناطق کشور همچنان غیرممکن است که البته مدیران از قابلیت استفاده از آن در چنین مناطقی در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

شهروندان پرتغال به منظور تهیه بلیت ۴۹ یورویی باید به‌طور حضوری به دفاتر فروش بلیت مراجعه و پس از انجام مراحل مربوطه برای اشتراک ماهانه و خرید بلیت اقدام کنند. این بلیت سایر تخفیف‌هایی را که تاکنون برای استفاده از قطارهای شهری نظیر بلیت جوانان و تخفیف برای افراد بین ۴ تا ۱۸ سال را در بر نخواهد گرفت، با این حال قابلیت سفر از طریق قطارهای سراسر کشور، غیر از موارد استثنا ذکرشده را برای دارنده بلیت فراهم می‌آورد.

کد خبر 678491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.