ناامیدی؛ ابزار مهم دشمن در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در دنیا در معرض یک تهاجم و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای شدید و نابرابر هستیم و در این راستا دشمن از تمام ابزار خود علیه مردم استفاده می‌کند تا ایجاد ناامیدی کند و نشان دهد مردم ایران از آرمان‌های خود عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی تمنایی صبح امروز _سه‌شنبه، هفدهم مردادماه_ در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: به سهم خودم روز خبرنگار را تبریک می‌گویم و امید است این ایام برای خبرنگاران پربرکت باشد.

وی افزود: امروز در دنیا در معرض یک تهاجم و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای شدید و نابرابر هستیم و در این راستا دشمن از تمام ابزار خود علیه مردم استفاده می‌کند تا ایجاد ناامیدی کند و نشان دهد مردم ایران از آرمان‌های خود عقب‌نشینی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دشمن از ابزارهایی مانند جنگ نظامی، تحریم سیاسی و اقتصادی، ترور، جنگ رسانه و زیر سوال بردن زیرساخت‌های فکری و اعتقادی را به‌کار گرفته است.

وی گفت: خود دشمنان اذعان دارند در این مسیر میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند و ما باید در برابر آن‌ها جهادی مقدس را شروع کنیم که یکی از اضلاع و بخش‌های مهم آن رسانه‌ها هستند که استان اصفهان به‌عنوان یکی از پیشتازان این عرصه است.

تمنایی با تاکید بر اینکه خبرنگاران، پیامبران صداقت و حقیقت هستند که باید نقش خود را در روشنگری، تبیین و آگاه‌سازی جامعه دشمن انجام دهند، افزود: دشمن در حال وارونه‌سازی است اما ما باید حقایق را بیان و نقش خود را در امیدآفرینی ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ما زیبایی‌های فراوانی وجود دارد که خبرنگاران باید آن‌ها را منعکس کنند و یکی از نمونه‌های آن موکب‌های عید غدیر یا ایام محرم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در دهه اول محرم تنها در تهران یک ملیون و ۲۵٠ هزار مراسم در سامانه ثبت شده و به‌طور قطع اصفهان نیز از این این امر بی‌نصیب نیست و انعکاس این موارد وظیفه خبرنگاران و رسانه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در برابر روایت‌سازی دشمن روایتگری صادقانه، محسوس و ملموس وظیفه خبرنگاران است، افزود: در استان اصفهان جلسات شورای اطلاع‌رسانی به‌طور منظم برگزار و تصمیمات خوبی در آن گرفته می‌شود اما یکی از معضلات خبرنگاران پاسخگو نبودن دستگاه‌ها است که در این باره در جلسات بحث شده است تا به نتایج مطلوب برسیم و در این مسیر همراه شما خواهیم بود.

کد خبر 678487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.