۱۲۰ هزار مشترک اهوازی مشمول طرح پاداش و بستانکاری شدند

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی صنعت برق در جنوب کشور با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق طی دو سال اخیر گفت: روزهای گرم با هر درجه افزایش دما، حدود ۱۸۰۰ مگاوات به تقاضای برق کشور افزوده می‌شود، با این حال ۱۲۰ هزار مشترک اهوازی مشمول طرح پاداش و بستانکاری در برق مصرفی شدند.

سیدحجت‌اله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه برق تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در پایداری کامل است و تابستان جاری به جز در مواردی کوتاه‌مدت، به علت کاهش تاب‌آوری تجهیزات در دمای ۵۰ درجه و بالاتر، خاموشی معناداری اتفاق نیفتاده است، البته همین خاموشی‌های ساعتی نیز با مانورهایی در شبکه و انتقال برق به نحوی مدیریت شده است که آسایش مشترکان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

وی افزود: طی دو سال اخیر حدود ۱۰ درصد (پنج درصد تقاضای جدید و پنج درصد رشد مصرف) به رشد مصرف برق اضافه شده است که بخشی از این تقاضا با ایجاد ظرفیت جدید در بخش تولید و بخشی از طریق مدیریت مصرف جبران می‌شود، سال جاری با انجام اقدامات در حوزه مدیریت مصرف و همراهی مشترکان، تاکنون شبکه به خوبی مدیریت شده است.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی صنعت برق در جنوب کشور خاطرنشان کرد: نیمی از فصل گرما را با تأمین موفق برق پایدار پشت سر گذاشته‌ایم که باید از مردم برای همراهی با صنعت برق در کاهش مصرف و همکاری صنایع در مدیریت مصرف برق خود قدردانی و از آن‌ها دعوت کنیم در ادامه روزهای گرم سال، این تعامل را با خدمتگزاران خود در صنعت برق ادامه دهند.

موسوی با بیان اینکه پیک مصرف شبکه برق خوزستان در تاریخ بیست‌وسوم تیرماه به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید، تصریح کرد: برای عبور از روزهای باقیمانده گرم سال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت شبکه انجام شده است که به صورت لحظه‌ای پالایش می‌شود تا با همکاری مردم در مدیریت مصرف برق، عبور موفق دیگری از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسب و تأثیرگذار در کاهش مصرف برق در سال جاری مشوق‌های ۲۰ برابری وزارت نیرو برای کاهش مصرف در بخش خانگی بوده است، اضافه کرد: در این طرح مشترکان بخش خانگی به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، پاداش مدیریت مصرف برق دریافت خواهند کرد و این پاداش به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی صنعت برق در جنوب کشور ادامه داد: مشترکان با مدیریت مصرف و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت‌های ۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲)، استفاده از نور طبیعی خورشید در روز، خاموش کردن کولرهای اضافی و تنظیم دمای کولر روی دمای آسایش ۲۴ درجه، می‌توانند از این مشوق‌های بعضاً میلیونی بهره‌مند شوند.

موسوی با بیان اینکه در کلان‌شهر اهواز تاکنون حدود ۱۲۰ هزار مشترک مشمول طرح پاداش و بستانکاری در برق مصرفی شده‌اند، گفت: در این روزهای گرم با هر درجه افزایش دما، حدود ۱۸۰۰ مگاوات به تقاضای برق کشور افزوده می‌شود که جا دارد مردم با کاهش مصرف، تلاشگران صنعت برق که در آمادگی کامل هستند را برای حفظ پایداری شبکه و خدمت‌رسانی بی‌وقفه یاری کنند.

کد خبر 678466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.